הזירה הפוליטית

מינוי השר: "שקרים כדרך חיים"; "איבדו רסן"

מפלגות השמאל התוקפות, הליכוד התומך, ימינה המתחמקת ו'הציונות הדתית' העוקצת • כל התגובות במערכת הפוליטית לישיבת הממשלה הסוערת והצעד חסר התקדים בסיומה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90)

הצעד חסר התקדים בו נקט ראש הממשלה נתניהו, עם מינוי אקוניס לשר המשפטים הבא בניגוד לעמדת היועמ"ש מנדלבליט, מעורר סערה גדולה במערכת הפוליטית. הליכוד, כצפוי, מברך, בגוש הנגדי תוקפים ו'ימינה' מתחמקת.

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, תקף את התנהלות נתניהו. "כל מי שהעלה בדעתו, אפילו לרגע, לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם", כתב לפיד דברים התואמים את עמדתו כעת של ח"כ סער, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

יו"ר האופוזיציה הוסיף: "אם היה מי שעוד חשב שנתניהו צריך לשבת ליד שולחן הממשלה, היום הוא קיבל תזכורת שהוא חייב כבר ללכת. הזלזול הבוטה בשלטון החוק, בכל הסכם שהוא חתם עליו, השקרים כדרך חיים - כל זה פרץ היום סביב מינוי שר המשפטים. הוא פשוט לא מסוגל לא לרמות".

מטעם 'כחול לבן', הנפגעת הישירה מישיבת הממשלה, בה הושג רוב נגד מינוי היו"ר גנץ לשר המשפטים, נמסר: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה- וכחול לבן מנעה מהם".

"הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית - ולא נתנו להם; הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש - ונכשלו; הם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל - ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה, עד שתורכב ממשלת שינוי שתחזיר את ישראל למסלול".

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, הסיקה כי יש לקרוא לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' להפסיק לחשוב על אפשרות להקמת ממשלת ימין עם הליכוד, אלא לחבור לממשלת שינוי: "שבנט וסער יספרו לנו עוד קצת כמה אכפת להם ממשרד המשפטים, כשהם הופכים כל אבן כדי להשאיר את שלטונו של האיש שעושה בדיחה מחרידה מהתיק החשוב הזה. למי שאכפת ממדינת ישראל אסור לנהל מו"מ עם נתניהו. הוא חייב ללכת, ואנחנו חייבות וחייבים להקים ממשלה שתתקן את הכאוס שהוא יצר".

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, תקף את היועץ המשפטי לממשלה, שפסל את ההצבעה על מינוי אופיר אקוניס: "‏אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדלבליט, בתיאום מלא עם גנץ וכחול לבן".

"מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג"ץ. מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמות היועמ"ש", הוסיף זוהר.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ניצל את האירוע כדי לעקוץ את חברו לשעבר, יו"ר 'ימינה' בנט, וצייץ: "‏אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את 'ממשלת השינוי' ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

ובנט מצידו פרסם הודעה לא מחייבת, לאף צד. וכך נכתב בה: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר