אסון מירון

השר אוחנה למקורביו: "אני לא מתכוון להתפטר מתפקידי"

"אחריות אינה אשמה", אמר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ונדמה שכך הוא מתכוון לנהוג. השאלה המרכזית במח"ש: כיצד תפקדה המשטרה ב"מסדרון המוות" בהר מרון (חדשות, בארץ)

השר אמיר אוחנה, במירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר למקורביו כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו בעקבות אסון מירון, כך מפרסמים הבוקר (שני) כתבי 'ישראל היום' - אריאל כהנא, יהודה שלזינגר, איציק סבן ויאיר אלטמן.

בינתיים, בקרבות שפרצו עוד לפני שנקברו כל הרוגי האסון, היו גם אנשי משטרה ומקורבים לתמונת החקירה. הללו סבורים כי "מי שהתרשל - עליו לעמוד לדין פלילי".

לפי הדיווח ב'ישראל היום', חקירת משטרה ממשית טרם החלה, במח"ש היא אמנם מתנהלת - אך באיטיות, וכולם ממתינים למוצא פיו של רה"מ בנימין נתניהו, באשר להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

נתניהו צפוי לקבל בימים הקרובים החלטה באשר לדרך הבדיקה של אסון מירון. הוא עדיין לא החליט מה תהיה מתכונת הבדיקה. כדי לקבל על כך החלטה בממשלה הנוכחית, נתניהו צריך לקבל את הסכמת בני גנץ לנוסח ההחלטה שיציע. עמדת שר הביטחון היא שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית ואולם לא ברור אם ניתן לקבל החלטה כזו בממשלת מעבר.

ביום שישי האחרון, זמן קצר לאחר האסון, הודיעה המשטרה על פתיחה בחקירת האסון, אלא שאתמול נודע שהחקירה אינה מתקדמת לשום מקום. בין היתר, בשל ההחלטה להטיל על המחלקה לחקירת שוטרים לבדוק את מעורבותם הפלילית של השוטרים.

במח"ש, לעומת זאת, הבדיקה נמשכת ביתר שאת על ידי צוות מורחב של שוטרים בפיקודו של ראש האגף לחקירות ומודיעין, נצ"מ סלמאן איברהים. ל"ישראל היום" נודע שהחוקרים מתמקדים בתפקוד המשטרה ב"מסדרון המוות" שבו נמחצו למוות 45 בני אדם.

במהלך סוף השבוע ואתמול אספו החוקרים ממצאים ומסמכים, לרבות תיעוד בזמן אמת הן מזירת האירוע והן מהמחוז הצפוני והמטה הארצי. בימים הקרובים יחל שלב מיפוי החומרים, ואם יתברר שקיים חשד לפלילים - תיפתח חקירה פלילית נגד המעורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר