זעם בקהילות

"אכזבה": משחית בתיהכ"נ - שוחרר במפתיע

למרות 42 האישומים של ג'ורדן ברונט, החליטה שופטת לשחררו - ובקהילות היהודיות זועמים, מאוכזבים וחוששים: "הוא יכול כעת לשוב לכל אחד מבתי הכנסת שתקף" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ורדן ברונט, כפי שתועד במצלמות אבטחה בזמן ההשחתה (משטרת ניו יורק)

צעיר שהשחית ארבעה בתי כנסת שונים שממוקמים בשכונת ריוורדל שברובע הברונקס בניו יורק, שוחרר במפתיע ממעצרו.

כזכור, ג'ורדן ברונט בן ה-29 פגע בשבוע שעבר כשבע פעמים בבתי הכנסת, ביניהם גם בית הכנסת המקומי של חב"ד. ג'ורדן השליך שם אבנים וניפץ את חלונותיהם של בתי הכנסת, שבחלקם נמצאו גם ספרי קודש זרוקים על הרצפה.

על הצעיר הוטלו לא פחות מ-42 אישומים בשל מעשיו, שלמרות העובדה שלא כללו פגיעה פיזית באיש, הצדיקו את החזקתו במעצר, לאור רפורמה בחוק המקומי, ולכן הורה השופט לואיס נוק שלשום (ראשון) על המשך מעצרו ועל ערבות גבוהה בסך 20,000 דולרים.

אלא שדקות ספורות לאחר מכן הפכה השופטת טארה קולינס את ההחלטה ושחררה את גו'רדן ב'שחרור מפוקח' - לקול זעמן של הקהילות היהודיות.

הרב לוי שם טוב, שליח חב"ד שמשמש כרב ביהכ"נ חב"ד בריברדייל שנפגע במסע ההשחתה, סיפר בראיון לאתר היהודי-אמריקני 'אלגימיינר': "היינו באימה ובפחד במשך עשרה ימים. כששמענו במוצ"ש שהתוקף נעצר כולנו הרגשנו תחושת הקלה. עכשיו הבוקר, אנשים מפוחדים, מבוהלים - ויש הרבה כעס, הרבה תסכול", אמר.

מיטש סילבר, פעיל יהודי בניו יורק, אמר לאתר כי "ביררנו וגילינו ששחרור מפוקח בניו יורק פירושו שאתה משוחרר ללא פיקוח. הוא יכול כעת לשוב לכל אחד מבתי הכנסת שתקף ולא לשלם על כך שום מחיר".

צפו ברגעי מעצרו של ג'ורדן ברונט:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר