ביקורת ממשלתית

החיידר נכשל: 'מתבלבלים בין יידיש ואנגלית'

'תלמוד תורה דחסידי גור' בסטמפורד היל שבלונדון הופתע בביקורת ממשלתית, שהעלתה כי החינוך לא תואם לדרישות של הממלכה - שתבחן אם לאשר את המשך הפעילות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

ביקורת של ממשלת בריטניה בחיידר חסידי, העלתה כי החינוך שם אינו תואם לדרישות החוק הממלכתי.

משרד החינוך הבריטי OFSTED פרסם בסוף השבוע שעבר כי מפקחים מטעמו, שערכו ביקורת פתע ב'תלמוד תורה דחסידי גור' שבשכונת סטמפורד היל בלונדון, גילו כי המוסד נכשל במספר פרמטרים שהחוק דורש.

המפקחים, שהגיעו בהתראה של חצי שעה, לא קיבלו מענה מצוות ההוראה - שכפי הנראה נאמר להם לא לשתף פעולה. בנוסף, המנהל הכללי לא נכח בתלמוד התורה, כך שלפי OFSTED קשה להוכיח אם חלה התקדמות בפרמטרים כלשהם.

בביקור הקודם שערך המשרד בחיידר עלה כי התלמידים לא בקיאים מספיק בשפה האנגלית - ואף מתבלבלים לעיתים קרובות בין מילים באנגלית למילים ביידיש.

בנוסף, מספר נושאים שבריטניה דורשת ממוסדות חינוך ללמד אותם - לא הופיעו בתוכנית הלימודים. כך למשל לימודים על מורשת בריטניה ו'ערכים בריטיים בסיסיים', לצד לימודים על 'המשפחה המודרנית' - כך לדברי המפקחים.

עוד עלה כי מספר התלמידים שרשומים בתלמוד התורה עולה על ההיתר. לפי החוזה שערך המוסד עם הממלכה, הוא יאכלס עד 140 בנים בגילאי 3-7, אך למעשה נמצאו בין כתליו 231 תלמידים שחלקם אף בני 11.

הצדדים הטובים בתלמוד תורה, לפי תוצאות הביקורת, הם: תוכנית מוגנות הולמת, אווירה נינוחה וקוד התנהגות ברור.

בשל הליקויים הללו, צפויים המפקחים לייעץ למזכיר המדינה, גווין וויליאמסון, האם לאשר את המשך פעילותו של המוסד כבית ספר עצמאי, או לסגור אותו.

כזכור, לפני כשנתיים הכריז משרד החינוך הבריטי על רפורמה בתחום החינוך - מה שכונה בידי החרדים 'גזירת החינוך', שמחייב אפילו מוסדות פרטיים ועצמאיים (כמו אלו החרדים שאינם ממלכתיים, י"נ) לשלב נושאים בעייתיים ואף מכסה של לימודי חול בתוך תוכנית הלימודים.

בכמה מוסדות חרדיים הדריכו את התלמידים ואת המחנכים שלא לשתף פעולה עם ביקורות של OFSTED - מה שהוביל לאיומים של מחלקת החינוך הממלכתית.

הביקורות התכופות הללו גרמו לציוני 'נכשל' ו'אינו מספק' עבור מוסדות חינוך חרדיים רבים. כך למשל עלה כי בת"ת של סאטמר מכים תלמידים, לישיבת חב"ד יש 'סטנדרטים נמוכים' ולסמינר החרדי 'יסודי התורה' יש 'איכות חינוך לא טובה מספיק'.

חסידות גור, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר