ישראל תחת אש

נתניהו וגנץ: "המערכה הזו תיקח זמן" • צפו

רה"מ ושר הביטחון נאמו בקריה בשל מתקפת הטילים והבטיחו כי המערכה תיקח עוד זמן; הרמטכ"ל אמר: "נמשיך לתקוף באופן נרחב"; לפיד: "מגבה את מערכת הביטחון" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט באייר תשפ"א | 11.05.21
ההצרה התקשורתית (לע"מ)

"המערכה הזו תיקח זמן", כך הבטיחו הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, בהצהרות שנשאו לתקשורת.

מאות רקטות נורו הערב לישראל, כולל ירי מאסיבי לגוש דן ויישובי הדרום, שעלו בחיי אישה בראשון לציון ובפציעת כ-12 בני אדם בחולון וגבעתיים. רקטה פגעה ישירות במתקן של חברתה חשמל באשקלון, ובחמאס אף הכריזו כי בכוונתם היה לפגוע ישירות בנתב"ג.

ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ הרמטכ"ל, וראש השב"כ נשאו הצהרה בקריה בתל אביב, עליה הוחלט במהלך דיון ביטחוני דרמטי באשר לצעדי ההמשך של צה"ל מול ארגוני הטרור בעזה.

ההצהרה לתקשורת (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו בעיצומה של מערכה רחבה, צה"ל תקף מאות מטרות טרור; חמאס והג'יהאד האסלאמי שילמו - וישלמו - מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם, אני אומר כאן הערב: דמם בראשם".

"אני מבקש מכולכם לקיים את הנחיות פיקוד העורף בקפדנות, הוסיף ראש הממשלה, "המערכה הזו תיקח זמן. בנחישות, באחדות ובעוצמה - נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "מגדלים ימשיכו להתפורר, יש המון מטרות בקנה - זו רק ההתחלה; ארגוני הטרור ימשיכו להיפגע בגלל החלטתם המופקרת. נחזיר את השקט והביטחון - ונעשה זאת לטווח רחוק".

"צה"ל שומר ומגן על כולם", הוסיף שר הביטחון, "קורא לכל אזרחי ישראל: זו העת לנהוג באופן אחראי ולהימנע מאלימות הדדית ואלימות בכלל. אנחנו מגבים את כל כוחות הביטחון וצה"ל בפרט. הם עושים עבודה מצוינת וניתן להם להמשיך בה".

גנץ הוסיף ואמר כי "אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על ריכוזי אוכלוסייה - וגם אנחנו לא מקבלים זאת".

רה"מ נתניהו ושר הביטחון גנץ בהתייעצות ביטחונית בשעות הצהריים (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר כי "צה"ל פועל בעוצמה רבה מזה 24 שעות במהלכן תקפנו מעל 500 מטרות, והפגיעה היא פגיעה קשה. פגענו בעשרות פעילי טרור, בהם בכירים, והשמדנו תשתיות, בעזה המציאות היא קשה".

"אנחנו ממשיכים לתקוף באופן נרחב, ונמשיך לתקוף באופן נרחב", הוסיף הרמטכ"ל, "ארגוני הטרור עומדים לשלם מחיר עוד יותר יקר ממה ששילם עד עכשיו. אנו נחושים לפגוע בארגוני הטרור באופן משמעותי ביותר".

ראש השב"כ נדב ארגמן נשא מספר מילים ואמר כי "ארגון טרור שמאיים על אזרחי מדינת ישראל זה מצב בלתי נסבל. ארגון טרור שיורה על בירת מדינת ישראל ביום חגה זה בלתי נסבל".

ההתייעצות הביטחונית בקריה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

"זה לא זמן לדבר", הוסיף ראש השב"כ, "נמשיך לעשות את מה שנכון בכדי להבטיח את ביטחונם של כל תושבי ישראל".

ההתייעצות הביטחונית בקריה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הגדלה

יו"ר יש עתיד, מחזיק המנדט להרכבת הממשלה יאיר לפיד, הודיע כי יתמוך בכל מהלך עליו הדרג המדיני הנוכחי יחליט: "מגבה את מערכת הביטחון בכל מהלך הנדרש להשבת השקט לאזרחי ישראל. קורא לכולם להישמע להוראות ולשמור על עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר