מהומות ערביי ישראל

נתניהו בעכו: "נחזיר את המשילות באגרוף ברזל"

רה"מ סייר בעיר הצפונית המעורבת, שהותקפה אף היא ע"י צעירים ערבים: "רוצים לעצור את גל המהומות" • באשר למצב בדרום אמר: "נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח / לע"מ; צילום וידאו: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ישראל תחת אש, מבחוץ ומבפנים: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לתחנת המשטרה בעכו, עם ראש העירייה שמעון לנקרי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, המפכ"ל קובי שבתאי ובכירים נוספים, אחרי שאמש סייר בלוד החבולה.

ראש הממשלה, שבמקביל מנהל את מבצע "שומר החומות" מול חמאס ברצועת עזה, אמר כי המראות מלוד ועכו תקבלנה את היחס המתאים: "אנחנו במאבק בכמה חזיתות. אתמול בלילה לאחר הדיונים וההחלטות בקריה לגבי רצועת עזה, הלכתי בשתיים לפנות בוקר ללוד, עוד חזית שנפתחה שם של אנרכיה. נתנו שם גם כן החלטות והזרמת כוחות, והיום בצהריים כאן בעכו. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה, להחזיר את המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל אם צריך, בכל הכוחות הנדרשים ובכל הסמכויות הנדרשות".

(צילום: חיים צח / לע״מ)

נתניהו פנה לראשי המפלגות הערביות וראשי החברה הערבית: "דבר ראשון אנחנו רוצים לעצור את גל המהומות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור, בראשם מנהיגי הציבור הערבי, לגנות ולפעול בכל דרך לעצור זאת. בכל מקרה אנחנו נפעיל את הכוח הריבוני שנמצא בידינו כדי להשליט סדר ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל וערי ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לנעשה בדרום, שם צה"ל ממשיך בפעולות החיסול המוצלחות: "מכאן אני הולך חזרה לקריה, להיפגש עם הרמטכ"ל (אביב כוכבי) ומפקד חיל האוויר (עמיקם נורקין). הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה".

דברי השר אוחנה בעכו (דוברות)

השר אוחנה אמר כי "נעשה הכל כדי לחזק את הביטחון האישי ולהשיב את החוק והסדר של אזרחי ישראל כולם. לצורך כך הוריתי על גיוס של 16 פלוגות מג"ב במילואים שיתגברו את משטרת ישראל. בהובלת רה"מ 10 פלוגות מג"ב שמשרתות באיו"ש עוברות כרגע לתוך הארץ וצה"ל ימלא את מקומן באיו"ש. בנוסף הכרזנו אירוע חירום אזרחי בלוד ואנחנו נשקול את הצורך לעשות זאת גם בעכו. אנחנו מחויבים לביטחונם האישי של אזרחי ישראל ונעשה הכל כדי להשיב אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר