"לפי צורך מבצעי"

כך צה"ל נערך לפגוע בחמאס; "3 משפחות"

צה"ל תקף ביומיים למעלה מ-600 מטרות, מספר גבוה מאד ביחס לעבר. בהשוואה למבצעים קודמים, בימים שנותרו צה"ל ימשיך בתוכנית הפעולה שלו המונה שלוש משפחות (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
תקיפות בעזה (צילום: רשתות של פלסטינים)

מבצע "שומר החומות" נמצא בסוף יומו השלישי, ובזמן שנראה שבתוך ישראל פנימה המדינה מאבדת שליטה, ברצועת עזה צה"ל משתלט על האירוע ותוקף קשות את חמאס. בצה"ל נערכו מראש לעימות עם חמאס, אך לא חשבו שהוא יתפתח כפי שקרה.

לפי דברי גורם בכיר, צה"ל תקף ביומיים למעלה מ-600 מטרות, מספר גבוה מאד ביחס לעבר. בהשוואה למבצעים קודמים, בעזה נגרם ביומיים נזק משמעותי, בזכות היערכות מראש של צה"ל, כולל מטרות רבות על הכוונת בימים הקרובים.

צה"ל פועל בתוכנית מיוחדת המחלוקת לכמה "משפחות" של מטרות:

הראשונה: משפחת הבכירים - חיסול בכירים שמשתייכים לארגוני הטרור. צה"ל חיסל הבוקר קבוצת מחבלים בכירים שהשתייכו לפורום המטכ"ל של החמאס. במערכת הביטחון אומרים כי "ההשמדה שלהם היא סטירה מצלצלת. חמאס של היום אינו החמאס של אתמול, בגלל התקיפה". בנוסף, ישנם מאמצים שנמשכים בשעה זו, וימשכו כל העת לחיסול בכירים נוספים מארגוני הטרור. עד כה חוסלו למעלה מעשרה בכירים, ולמעלה מ-40 מחבלים פעילי שטח נוספים שחוסלו גם כן.

השנייה: משפחת המגדלים רבי הקומות. פגיעה במגדל של 15 קומות גורמת לנזק כלכלי אדיר לחמאס, בנוסף לאפקט תודעתי חמור שנגרם כתוצאה מהמכה הקשה שסופגת האוכלוסייה.

השלישית: משפחת ה'תת קרקע'. בצה"ל מסבירים כי חיל האוויר השמיד משגרים רבים שנמצאים מתחת לאדמה, במקומות סמויים שדורשים עבודה מודיעינית רבה, וביממה האחרונה חמאס מבין שהכוח שלו הולך ויורד, גם בגלל הגברת התקיפות, וגם בגלל האנשים שהוא איבד בשטח.

בנוגע לדיווחים השונים על מגעים להפסקת אש, אומר בכיר ביטחוני כי "מדינת ישראל לא מדברת כלל בשלב הזה על הפסקת אש. מאות מטרות תקיפה עדיין לפנינו, חמאס יבין שהוא עשה טעות בכך שהוא חשב שהמצב הפוליטי בישראל יגרום לה להיות קשורה ומאופקת, והוא טעה ובענק".

עוד מדגיש הבכיר: "כולנו זוכרים את האמירה של נסראללה בזמנו שאמר כי אם היה יודע שכך ישראל תגיב במלחמת לבנון השניה, הוא היה חושב פעמיים, וכעת אנו נגרום לסינוואר לחשוב באופן דומה. בנושא ההגנה אנו נערכים לתרחישי המשך בכוחות גדולים שנמצאים בעוטף עזה, ובכל המוקדים לפי הצורך המבצעי, כולל בהגנה האווירית ובחיל האוויר. יש לצה"ל גיבוי מלא מהדרג המדיני, על כלל הפעולות שאושרו על ידו במהלך כל החודשים האחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר