"שוחחתי עם נתניהו"

הנשיא ביידן: "ישראל מגנה על עצמה מאלפי רקטות, מקווה שהעימות יסתיים מהר"

נשיא ארצות הברית התייחס היום למה שקורה בישראל והסביר, כי לאחר השיחה עם נתניהו, הוא הבין שישראל צריכה להגן על עצמה, והוא מקווה שהעימות יסתיים מהר (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא ביידן (צילום: מתוך The White House ביוטיוב)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, התייחס הערב (רביעי) למה שקורה בישראל, והסביר כי לישראל יש זכות להגן על עצמה מאלפי טילים.

נשיא ארצות הברית, ממשיך את מסורת קודמיו בתפקיד ומתייצב לצד ישראל, הערב הוא שוחח עם ראש הממשלה, והוא הביע תקווה שהעימות בעזה יסתיים בקרוב.

ביידן אף הוסיף ואמר, כי העמדה האמריקנית המסורתית - לא השתנתה והוא סבור כי למדינת ישראל יש את הזכות להגן על עצמה מירי של אלפי רקטות על ידי גורמי טרור.

במקביל, במדינות; דרום אפריקה, יוון, סרביה, צרפת, בלגיה וגם בארצות הברית, נערכו היום הפגנות תמיכה בפלסטינים, על "הסבל" שהם נאלצים לעבור בידי ישראל, בחלק מהמקומות נערכה במקביל הפגנת תמיכה ואהדה בישראל - ואף נערכו עימותים בין המפגינים משני צדי המתרס.

כזכור, ביום שני השבוע, במהלך תדרוך לעיתונאים, שהתקיים היום בבית הלבן בוושינגטון, התייחסה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, לאירועים הבטחוניים בישראל.

בתדרוך, השמיעה סאקי את תגובת הממשל האמריקני למאורעות, זאת בתשובה לשאלת עיתונאי שנכח במקום.

"אנו ממשיכים לנטר מקרוב את האלימות בישראל, יש לנו חששות רציניים באשר למצב הזה - כך למשל עימותים אלימים שראינו בימים האחרונים, ושהסלימו מוקדם יותר היום", אמרה הדוברת.

לדבריה, "בשיחת טלפון שהתקיימה בסוף השבוע, השמיע היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סוליבן באוזני מקבילו הישראלי (ראש המל"ל מאיר בן שבת, י"נ) חששות בקשר לפינוי האפשרי של פלסטינים מבתיהם (בשכונת שייח' ג'ראח שבירושלים)".

לצד דברי הביקורת על סוגיית שייח' ג'ראח, הבהירה סאקי כי סוליבן ובן שבת "תמימי דעה כי שיגור של רקטות ובלוני תבערה מעזה לכיוון ישראל אינו מקובל וראוי לגינוי".

"זהו נושא שצוות המשרד לביטחון לאומי שלנו כאמור מנטר מקרוב וישנה פעילות בין-ממשלתית, כמובן הנשיא ביידן מעודכן כל העת", סיכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר