מאבדים שליטה. צפו

נתניהו: "לא מעניין אותי אם אזרחים רותחים שום דבר לא מצדיק לינץ'"

רה"מ פרסם סרטון, בעקבות המהומות האלימות ברחבי הארץ ואירועי התקיפה: "לא נקבל אנרכיה, לא נקבל לינץ' משום סוג שהוא. לא מעניין אותי אם הדם רותח, אתם לא לוקחים את החוק לידיים" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו בדבריו (צילום: איתי בית און, לע"מ)

ישראל מאבדת שליטה, בתוך הארץ פנימה: מהומות אלימות, הכוללות תיעודים מזעזעים, נראו מכל רחבי הארץ - לוד, רמלה, עכו, בת ים וחיפה. יהודי נפצע קשה מאוד ומנותח בשעה זו ניתוח מורכב מאוד בראשו בעקבות לינץ' של פורעים ערבים בעיר המעורבת עכו. שעה קלה לאחר מכן, ערבי נפצע קשה מלינץ' שקיימו פה פורעים יהודים בטיילת בבת ים. גם בלוד המשיכה האלימות המשתוללת שם בימים האחרונים, כולל ירי בנשק חי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינס דיון בקבינט המדיני-ביטחוני כחלק מהרחבת מבצע "שומר החומות", פרסם סרטון לאזרחי ישראל, בו קרא מייד להרגעת הרוחות: "מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל. אנחנו ראינו פורעים ערבים מציתים בתי כנסת, מציתים מכוניות, מסתערים על שוטרים, פוגעים באזרחים שלווים וחפים מפשע. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו, זו אנרכיה. שום דבר לא מצדיק את זה, ואגיד לכם יותר מזה, שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים. אנחנו לא נקבל את זה. זה לא אנחנו האלימות הזאת. אנחנו נחזיר את השלטון ואת המשילות לערי ישראל בכל מקום. בכל הערים, בערים מעורבות, בערים יהודיות, בכל מקום".

רה"מ נתניהו בדבריו, הלילה (צילום: איתי בית און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

נתניהו הדגיש כי יחזק את השוטרים במאבקם להשליט את הסדר ברחובות ישראל: "הנחיתי את המשטרה לאמץ סמכויות שעת חירום, לתגבר בכוחות מג"ב וגם כמובן לעשות עוצר כפי שדרוש. אני הולך עכשיו לכנס ישיבת חירום כדי לתת עוד סמכויות למשטרה, עוד גיבוי לשוטרים, לתת להם עוד כוחות. אני מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך - נחוקק חוק נוסף. אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר - אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה".

ראש הממשלה פנה לאזרחי ישראל, וביקש מהם להרגיע את גובה הלהבות מייד: "זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ' - בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לראות אזרחים ערבים עושים זאת לאזרחים יהודים. לא יהיה. אנחנו נמצאים במאבק בשתי חזיתות. בואו נתלכד יחד לעשות את המשימה שדרושה לנו כאזרחי המדינה שלנו - להשיב בחזרה את המשילות, לחסל את האנרכיה הזאת ולשמור ולהשיב את הביטחון והשקט שכולנו ראויים לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר