מחקר: נשים נוטות יותר לסבול מכאבים כרוניים מגברים

16 אחוזים מהאוכלוסייה הישראלית סובלים מכאב כרוני. כעת, מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת גלאזגו, עשוי לתת מעט תקווה למתמודדים עם התופעה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אחד מכל שישה ישראלים (16 אחוז מהאוכלוסייה) סובל מכאב כרוני וכשליש מהסובלים מתארים כאב הנמשך לאורך כל שעות היממה. כעת, מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת גלאזגו בסקוטלנד, עשוי לתת מעט תקווה למתמודדים עם התופעה.

המחקר גילה כי נשים, בהשוואה לגברים, נוטות יותר לסבול מכאבים כרוניים. הסיבה? פשוט מאד: יותר נשים נושאות גנים הקשורים לבעיות גופניות ארוכות טווח.

במהלך המחקר, החוקרים חיפשו גרסאות גנטיות הקשורות לכאב כרוני בקרב 209,093 נשים ו- 178,556 גברים. הם גילו שלנשים יש 31 גנים הקשורים לבעיות רפואיות מתמשכות, המורכבות לריפוי.

הם גילו גם שכאב כרוני מגיע בעיקר מהמוח ולא מהחלק בגוף בו הוא מצוי - דבר שיכול להקשות עוד יותר על הסובל להגיע לאבחנה מדויקת.

המחברת, קיירה ג'ונסטון, דוקטורנטית, אמרה על ממצאי המחקר:

"המחקר שלנו מדגיש את החשיבות של התחשבות במגדר כמשתנה ביולוגי והראה הבדלים עדינים, אך מעניינים, בין נשים לגברים, בגנטיקה של כאב כרוני. נשים עלולות להיות בסיכון גבוה יותר לחוות כאב כרוני, מכיוון שקיים בסיס גנטי שונה ביניהן לגברים.

בסך הכל, חדשות אלה מועילות להבנתנו את הכאב הכרוני ועשויות לסייע ​​בפיתוח טיפולים חדשים לבעיות רפואיות הקשות לפתירה".

בשנת 2020, האגודה המדעית, IASP, הציגה הגדרה מתוקנת לכאב, תוצאה של תהליך בן שנתיים שהעמותה מקווה שיוביל לדרכים חדשות להערכת כאב.

"IASP ושותפיה, ששכתבו את ההגדרה וההערות, עשו זאת כדי להעביר טוב יותר את הניואנסים ומורכבות הכאב ומקווים שזה יוביל לשיפור הערכה וטיפול בסובלים מכאבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר