רב המרצחים

צה"ל מודה: ניסינו לחסל פעמיים את מוחמד דף

מתחילת מבצע 'שומר החומות' עד כה, ניסתה מערכת הביטחון הישראלית לחסל את מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, פעמיים, ולא הצליחה. האם יהיה ניסיון שלישי? (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דף, בצעירותו (צילום ארכיון)

‏בזמן שתושבי רצועת עזה חשופים לתקיפות צה"ל, כחלק ממבצע 'שומר החומות', מוחמד דף, האיש שהכניס אותם לסבב לחימה זה, מצליח לחמוק פעמיים נוספות מידה הארוכה של ישראל. בבונקר 30 מטר בתוך האדמה

צה"ל הודה הבוקר (רביעי), בתדרוך רשמי שהועבר לכתבים הצבאיים, כי רב המרצחים, ראש הזרוע הצבאית של חמאס 'עז א-דין אל קסאם', כמעט והיה תחת כוונת החיסול, אך הדבר לבסוף לא צלח, כאשר נמלט ברגע האחרון.

על פי ההערכות, מוחמד דף מסתתר במחילה משוריינת כלשהי, בעומק של כשלושים מטרים מתחת לפני האדמה, אך מיקומה המדויק לא ידוע לשירותי המודיעין הישראלי, באמ"ן או שב"כ.

דף בן ה-55 - המכונה כיום רמטכ"ל חמאס - החל את דרכו בטרור כ"תלמידו" של יחיא עיאש ("המהנדס"), שעמד בראש הזרוע הצבאית של חמאס וחוסל בפעולה מהדהדת של שב"כ, באמצעות פצצה בטלפון הסלולרי, בשנת 1996.

בניסיון החיסול הראשון נפצע דף אנושות, בסיכול ממוקד שבוצע כאשר היה בדרכו חזרה מביקור אבלים בשכונת שיח' רדואן בעזה, כבר בשנת 2001, וכמה מאבריו החיוניים נקטעו, אך הצליח לשרוד ואף לשוב לפעילות מבצעית.

ה'סיכול' שכשל בצוק איתן

מאז בוצעו לא פחות משישה ניסיונות חיסול נוספים, כולל במבצע הצבאי הקודם של ישראל ברצועה, 'צוק איתן', ב-2014, אך גם ממנו הוא חמק, ככל הנראה לאחר שאימץ נוהג להחליף מקומות מסתור כל זמן קצר.

אמש דווח, כי צה"ל ושב"כ ביקשו מהדרג המדיני זמן נוסף למבצע 'שומר החומות', כדי לנצל את ההזדמנות לפגוע ב"מטרות איכות" ברצועת עזה, בראשן עבור ניסיון נוסף לשים קץ לחייו של מוחמד דף, בכיר החמאס שעל ידיו דמם של מאות ישראלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר