"להגיד תודה"

הערבייה ניצלה בזכות כלייתו של הנרצח בלינץ'

לאחר הרצחו של יגאל יהושע בלינץ' אכזרי בלוד, החליטה משפחתו לתרום את איבריו, שהצילו חמישה בני אדם שייחלו לתרומה. אחת מהם, היא ערביה תושבת 'בית צפאפא' (בארץ)

(צילום: באדיבות המשפחה)

בבית החולים 'הדסה עין כרם' עבר בהצלחה ניתוח השתלת הכליה שבוצע בראנדה עויוס, מבית צפאפא, לאחר עשור של המתנה להשתלה.

הכליה שנתרמה לראנדה, הגיעה מגופו של יגאל יהושע הי"ד מלוד, שנרצח בעקבות לינץ' בעירו שביצעו בו פורעים ערבים, בשבוע שעבר. משפחתו של יהושע, החליטה לתרום את איבריו שהושתלו בגופם של חמישה חולים שנזקקו להשלתה, בתוכם הערביה מבית צפאפא.

בשיחה ברדיו 103, סיפרה בתה של ראנדה, ניבין, על התחושות שעברה משפחתה לאחר שהתברר זהות התורם: "אמא הלכה לדיאליזה כרגיל, היא הולכת 3 פעמים בשבוע. היא חזרה מהדיאליזה, ישבנו בבית והיא מקבלת טלפון. התקשרה אליה מישהי בשם קרן, אמרה לה 'ראנדה מזל טוב, יש לך תורם, יש לך כליה. תגיעי להדסה עין כרם'. התחלנו לצעוק בבית, אמא בכתה. אי אפשר לתאר את זה".

רק לאחר הפרסומים השונים בתקשורת הבינה משפחתה של ראנדה כי התורם שלה הוא אדם שנרצח בלינץ' בידי פורעים ערבים. "ראינו כתבה בטלפון שבעצם זה שנרצח בלוד, יגאל יהושע, שהאיברים שלו הצילו 5 אנשים. ראינו מישהי בת 58 והבנו שזו אמא שלי. אחרי זה הגיעו אלינו ואמרו לנו שזה הוא. בכינו, היינו בשוק, זה כואב לנו על המשפחה שאיבדו את היקר להם ובעצם הוא מציל את אמא שלי. זה הזוי שזה קרה על ידי ערבים ואנחנו ערבים".

ניבין, בתה של ראנדה אמרה כי טרם יצא לה לפגוש את משפחתו של יגאל יהושע, אבל מחכה לפגוש אותן בכדי "להשתתף בצערם, להגיד תודה על מה שהם עשו בשבילנו, שהם הקלו עלינו בחיים, על אמא שלי שזה היה לה כבר ממש קשה. אני רוצה להגיד תודה למשפחה של יגאל יהושע, לאחל שיהיה שלום לעם שלי ולעם היהודי, לעזה ולראש הממשלה. אפשר לחיות ביחד וזה קורה, אני פה עכשיו בבית החולים ורואה איך עובדים יחד יהודים וערבים, וזה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר