"דווקא עכשיו"

אחרי הרצוג: מרים פרץ הכריזה רשמית על ריצתה לנשיאות המדינה

מרים פרץ הצליחה להשיג 11 חתימות ותתמודד מול יו"ר הסוכנות היהודית: "דווקא עכשיו - זה הזמן לאחדות" • חמש שעות לסיום ההרשמה: יהודה גליק פורש גם הוא, אחרי מיכאל בר זוהר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מרים פרץ לצד יצחק הרצוג (צילום: מאיר אליפור)

נשיאת המדינה הראשונה? כלת פרס ישראל, מרים פרץ, אם ששכלה שניים מבניה, אוריאל ואלירז, בפעילויות מבצעיות בצה"ל, והפכה לסוג של סמל לאומי, הודיעה הערב (רביעי) רשמית על התמודדות לתפקיד האזרחית מספר אחת:

"לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. רצה הגורל, וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי היום, כשברקע קולות הטילים. אבל דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי - בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם", אמרה בסרטון שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה.

המועמדת לנשיאות, מרים פרץ (צילום: מאיר אליפור)

פרץ השיגה את תנאי הסף של עשר החתימות בקושי רב, כשהשיגה 11 חברי כנסת שחתמו למענה: ח"כים מהליכוד, כחול לבן, הציונות הדתית, ש"ס וימינה תמכו בפרץ, אך לא ממפלגות אחרות. נכון לשעה זו, אף יו"ר מפלגה לא הודיע על תמיכה רשמית באף מועמד.

כרגע, חמש שעות לסגירת ההרשמה, ישנם שני מתמודדים בלבד: יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, בעל הסיכויים הגבוהים ביותר, ומרים פרץ.

דבריו של יצחק הרצוג, היום

שניים אחרים כבר הודיעו על פרישה: הפרופ' מיכאל בר זוהר, וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. הפרופ' שמעון שטרית עדיין מנסה להשיג את עשר החתימות הנדרשות. שם נוסף שצפוי לפרוש בקרוב: הזמר יהורם גאון, שהשיג 4 חתימות בלבד.

כזכור, בשעות הצהריים יצחק הרצוג הודיע רשמית על ריצה, בתפקיד שאם יזכה בו יהיה השני למשפחת הרצוג שנכנס לבית הנשיא, אחרי אביו. הרצוג זכה לתמיכה רחבה הרבה יותר מפרץ, עם 27 חברי כנסת, ממפלגות רבות: הליכוד, יש עתיד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, ימינה, העבודה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, מרצ והציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר