הפסקת האש

בעולם מברכים על הפסקת האש עם חמאס

בעולם מרוצים מהפסקת האש שהחלה הלילה בין ישראל לחמאס לאחר 11 ימי לחימה. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין וראש ממשלת בריטניה בירכו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החגיגות בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

בעולם מברכים על הפסקת האש בין ישראל לחמאס, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בירכה על הסכם הפסקת האש שהושג, וקראה לשני הצדדים לבסס עליו את המשך יחסיהם. לדבריה, "על שני הצדדים לאזן ולייצב את הרגיעה לטווח ארוך. רק פיתרון פוליטי ומדיני יביא שלום וביטחון מתמשך לכולם".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בירך אף הוא על הפסקת האש בין ישראל לארגונים בעזה. הוא הוסיף כי "כעת, על מנהיגי האזור לעבוד יחד על מנת למצוא פתרון יציב וארוך טווח לסכסוך הישראלי-פלסטיני שימנע טרור, יביא לקץ מעגל האלימות ויוביל לשלום בר קיימא".

שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן, בירך על הפסקת האש, ואמר כי צרפת רוצה אף היא לקחת חלק בניסיון גיבוש פתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, אמר כי הוא שוחח עם שר החוץ גבי אשכנזי ובירך על ההגעה להפסקת אש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים. "אני אסע לאזור בימים הקרובים ומצפה לפגוש את שר החוץ ומנהיגים ישראלים ופלסטינים אחרים, כמו גם מנהיגים אזוריים", הוסיף בלינקן בציוץ בטוויטר.

כזכור, הפסקת האש נשמרת החל מהשעה 2 בלילה מדובר צה"ל נמסר כי בתום הערכת מצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתקהלות וההתגוננות, למעט פעילויות חינוכיות באזורים שהיו תחת הנחייה ב-24 השעות האחרונות.

במקביל, כביש 34 מצומת ניר עם לצומת יד מרדכי וכביש 4 מצומת זיקים לצומת יד מרדכי נפתחו לתנועה בשני הכיוונים, לאחר שנחסמו למשך כל ימי הלחימה מחשש לירי נ"ט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר