הבחירות לנשיאות

נתניהו יפגש עם הרצוג ופרץ בתחילת שבוע

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפגש עם המועמדים לנשיאות, סמוך ליום ההצבעה החשאית בכנסת • מהפגישות לא צפויה לצאת תמיכה באחד מהשניים המתמודדים (פוליטי ומדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster, FLASH90 / פייסבוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יפגש בתחילת השבוע הבא עם יצחק הרצוג ומרים פרץ, המועמדים לנשיאות המדינה, לקראת הבחירות לתפקיד הצפויות להתקיים ביום רביעי הבא.

בליכוד, כמו ברוב סיעות הבית, הכריזו על "חופש הצבעה", ועל כן גם ראש הממשלה עצמו לא צפוי להצהיר על תמיכה באחד המועמדים, על אף לחץ מצד ראשי רשויות מקומיות, חברי הליכוד, לתמוך בכלת פרס ישראל לתפקיד הנשיאה הראשונה אי פעם.

הצהרה זו, על מתן "חופש הצבעה", ריקה מתוכן מכיוון שבחירת נשיא, בדומה לבחירת מבקר מדינה, הינה חשאית ומאחורי פרגוד, כך שאי אפשר לכפות הצבעה על אף חבר כנסת. עם זאת, בחירת נשיא מלווה בדרך כלל בהסכמים פוליטיים שונים, הנרקמים בפגישות חשאיות שונות.

בתמונת הסיכויים, בחירת מרים פרץ לתפקיד תהיה מפתיעה במיוחד, ולמעשה במערכת הפוליטית צופים שיצחק הרצוג ינצח בהפרש גדול. ביש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ כבר הצהירו שרוב ח"כים יצביעו לראש האופוזיציה בעבר, בעוד שלפרץ ח"כים מעטים הכריזו רשמית על תמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר