סוער במליאה

מראענה לשר אוחנה: "תפסיק להסית"; סמוטריץ': "חבל שלא מתו אלף מחבלים"; צפו

"חלק מאזרחי ישראל הערבים הפנו נשק כלפי יהודים", אמר השר אוחנה במליאה ועורר את כעסה של ח"כ מראענה שהאשימה אותו בהסתה; ומה אמר סמוטריץ'? צפו (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת; תמונה: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

"חלק מאזרחי ישראל הערבים הפנו נשק כלפי יהודים" , אמר השר אמיר אוחנה בדיון במליאת הכנסת ועורר את כעסה של ח"כ איבתיסאם מראענה מ'העבודה', שקראה לעברו: "תפסיק להסית, תעשה את העבודה שלך".

בעקבות הוויכוח בין השניים פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' לח"כ עודד פורר ואמר לועל הח"כית ממפלגת העבודה: "תחזק את השותפים שלך לקואליציה".

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

הסערה התחוללה כאשר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה השיב במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע להקמת ועדת חקירה לבחינת התנהלות המשטרה במהומות, ולשאילתה של ח"כ יוסף טייב בנושא מבצע לאיסוף נשקים בלתי חוקיים.

השר אוחנה תיאר את הפעולות שנעשו במסגרת מבצע חוק וסדר שנפתח בתחילת השבוע ואמר: "הפעולות האינטנסיביות הללו והעוצמתיות, שיפרו משמעותית את המענה שניתן לאזרחים, שחד משמעית אני מסכים לא היה הולם בתחילת המאורעות, ושיפר משמעותית את ביטחונם האישי של תושבי הערים המעורבות. והוא לא הסתיים, מתוך הבנה שגם אם הלהבות כבר לא בוערות באותם ההיקפים ועוצמות, הגחלים עדיין לוחשות ויש צורך בשמיכה עבה, גם בכוח אדם גם באמצעים, גם בטכנולוגיה, גם במודיעין וגם בהיענות של מערכת המשפט לבקשות המעצר ולענישה קשה בתיקים המתנהלים בפניה כדי לחנוק את האש כדי להוריד את הלהבות. זו אחת המטרות של מבצע חוק וסדר שהמשטרה נמצאת בעיצומו. זו גם המטרה של תוכנית החירום הממשלתית שאני מגבש בימים האלה ואני מקווה להביא לישיבת הממשלה הקרובה.

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

"יש פעילות מאוד משמעותית לא רק עכשיו במסגרת מבצע חוק וסדר אלא גם לפני כן אבל קל וחומר במבצע הזה, משום שאנחנו ראינו הוכחה חיה למה שאנחנו טענו כל הזמן, שהנשק הזה לא ישמש רק לפלילי. הוא ישמש גם לפשיעה לאומנית ראינו חלק מאזרחי ישראל הערבים שהפנו את הנשק הזה כלפי יהודים כלפי שוטרים כלפי אזרחים".

(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

במהלך תשובתו הסתייג השר אוחנה מאמירות של ח"כ סמוטריץ' כנגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והסביר שיצא נגד אמירתו על "לחצוץ בין הניצים" ואמר כי "בלוד ניסו להצית חמישה בתי כנסת אבל אף אחד לא הצית מסגד, ביצעו לינץ' באזרחים יהודים וירו באזרחים יהודים". ח"כ איבתיסאם מרענה, כאמור, האשימה את השר אוחנה בהסתה ואמרה שאזרח ערבי נרצח בלוד, השר אוחנה השיב: "הם מתגוננים וטוב שכך", וח"כ סמוטריץ' הגיב בזעם ואמר "חבל שלא נהרגו אלף מחבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר