4 שנים אחרי

התיק קרס: זוכו נאשמים בתקיפת שוטרים במאה שערים

שנים אחרי שנעצרו מספר חשודים בחשד לתקיפת לובשי מדים במאה שערים, בית המשפט זיכה שניים מתוך שלושת החשודים: "איני סבור כי ניתן לסמוך על זיהוי השוטר" (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונה: אילוסטרציה • וידיאו: הדיון בבית המשפט היום - נראה עורך דין מנחם שטאובר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ארבע שנים לאחר שנעצרו מספר חשודים בחשד שתקפו שוטרים בשכונת מאה שערים, בדיון שהתקיים היום (חמישי) בבית המשפט בירושלים זוכו שניים מתוך שלושת הנאשמים, והשלישי הואשם רק בעבירת ניסיון תקיפה.

המשטרה שטענה בדיון כי שלושת החשודים תקפו שוטר וקראו לו בכינויי גנאי כמו 'נאצי', 'חרד"ק' ועוד... עוד סיפר אחד מהשוטרים, כי נזרקו לעברו פחיות וכן נדחף בידי החשודים.

אחד הנאשמים, טען כי ראה מספר אנשים מרתקים אחר אל הקרקע, כשרגלו של אחד השוטרים על ראשו. אותו נאשם שאל את השוטר למה הוא עושה זאת והאם הוא מחזיק בתעודת שוטר. השאלה באה בגלל שהשוטר היה לבוש בבגדים אזרחיים. השוטר השיב כי יציג לו תעודה, ולאחר שאותו אדם התרחק, ניגש אליו השוטר אמר לו שעכשיו יראה את התעודה שלו, וקילל אותו.

‏במהלך הדיון אמר השופט: "העובדה שהשוטרים לא צוידו במצלמות, מעוררת תמיהה של ממש, הלוא איסוף הראיות הוא תכלית הפעילות ועל כן אי ציודם במצלמות מלמד כי מתחילה הייתה כוונה שלא לתעד את האירוע, ולאפשר הבאת ראיות בדמות עדויותיהם של השוטרים בלבד, מתוך הנחה שיהיה די בעדויותיהם כדי להעדיפן על פני עדויות אלו".

בית המשפט קיבל את טענת עורך הדין מנחם שטאובר - המייצג בתיק של נאשם מספר 2; כי לא ניתן להסתמך על עדותו של הבלש אשר הותירה רושם רע ולא מהימן תוך קביעה כי "יש צדק של ממש בדברי הסנגור".

לדברי בית המשפט: "יש צדק בדבריו של העד שמדובר על אנשים קיצוניים שזאת העבודה שלהם ומזה הם מתפרנסים, מקבלים על זה כסף, כדי לעשות את הבלאגן הזה, עם שטיבלים או איך שלא קוראים לזה, שמי שעושה בלגן יקבל על זה כסף".

"דברים אלו, שנאמרו ללא ביסוס כלשהו, לצד החומרה שיש בהם כשהם נשמעים מפי שוטר, יש בהם בכדי לקעקע את מהימנות גרסתו".

עוד קיבל בית המשפט את הטענה כי ניכר היה כי השוטר עוין את כלל הציבור שהנאשם משתייך אליו.

השופט אמר בהחלטתו כי גרסת השוטר "במאת האחוזים, היא הגרסה הבעייתית". עוד כתב השופט בהחלטתו כי "עדותו של שוטר זה, לא הותירה רושם מהימן, והיה ניכר כי הוא עוין את כלל הציבור שהנאשמים משתייכים אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר