"תתרמו חלב"

היוזמה של מנהל בית הספר היהודי: "חובה לסייע לילדי עזה"

"בתוך ישראל אין מצוקה של ילדים, המחייבת אותנו להתערב", טוען מנהל גימנסיה הרצליה, ומסביר מדוע פנה להורי התלמידים ולצוות החינוכי בבקשת תרומות עבור ילדי עזה (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ילדים בעזה. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

במכתב ששיגר היום (חמישי) לעובדיו ולהורי תלמידיו, ביקש מהם מנהל גימנסיה הרצליה, ד"ר זאב דגני, שיסייעו לילדים המתגוררים ברצועת עזה, על ידי תרומת פורמולה לחלב.

דגני, הידוע בעמדותיו הממוקמות בקצה השמאלי של המפה הפוליטית, כתב כך: "שלום מורים ומורות, הורים וחברינו בקהילה. בעת הזאת נראה, שאנחנו - כבית ספר לדמוקרטיה, הומניזם וזכויות אדם - מחויבים לנקוט עמדה ולסייע במעשה לעזרת לילדי עזה".

"הם סובלים מחסור, עד כדי רעב של ממש", תיאר מנהל בית הספר הישראלי, "ועל כן, אני מבקש מכל אחד ואחת לעשות כמיטב יכולתו/ה ולתרום פורמולה לחלב לתינוקות".

ד"ר דגני הוסיף ופירט: "יש פורמולות לגילאים שונים, והכל מתאים; את הפורמולות נאסוף אצלנו בבית הספר, ועמותת 'רופאים לזכויות אדם' תעביר לעזה לחלוקה בבתי חולים ובמרפאות".

'תהלוכת ניצחון' ברצועה, אחרי הפסקת האש (צילום ערבי)

"אני משוכנע שכולנו מבינים את המחויבות האנושית הכל-כך בסיסית הזאת, שחוצה גבולות של איבה ועיוורון", כתב מנהל גימנסיה הרצליה. ל'חדשות 12', שחשפו את הסיפור, הוא ניסה להסביר: "אנחנו רגישים למצוקה ולכך שילדים לא צריכים להיפגע בשום צד, ואנחנו חושבים שאם מבוגרים מטורפים נלחמים זה בזה, אסור לפגוע בילדים. אסור שהם יהיו האויבים של הדור הבא".

לדברי זאב דגני, "יש רבים מהילדים בעזה בבתי חולים, הסובלים מתת תזונה וסובלים מפגיעות כאלה ואחרות, וזו יכולה להיות תרומה קטנה ואנושית שלנו. גם לפני ארבע שנים אספנו 70 אלף חטיפי ספירולינה, לילדים בסוריה".

"בתוך ישראל אין מצוקה של ילדים, המחייבת אותנו להתערב... אבל אם תהיה פגיעה כזו בילדים בתוך ישראל, אנחנו נהיה הראשונים שנתגייס", הבטיח מנהלו של המוסד החינוכי היוקרתי שבהרצליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר