פריצת דרך

נמצאו הוכחות ל'אפשרות' שהקורונה נוצרה במעבדה

"מהרגע שביקשנו לבדוק את האופציה הזו, החרימו אותנו וקראו לזה קונספירציה", מספרים מדענים שאיתרו הוכחות לטענה שהנגיף הונדס במעבדה בוואהן כנשק ביולוגי שניסתה להעלים ראיות (בריא)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מכון ווהאן לווירולוגיה (צילום: CC BY-SA 4.0 Ureem2805, ויקיפדיה)

פריצת דרך: גורמי מודיעין מערביים מעדכנים היום (ראשון), כי חוקרים ומדענים איתרו הוכחות לטענה כי נגיף COVID-19 הונדס במעבדה מסין - ומשם דלף לרחבי העולם.

לפי דיווחים הבוקר ב'דיילי מייל' הבריטי וב'טיימס' האמריקני, פעילי מודיעין של שתי המדינות מאמינים כעת כי "אפשרי" שמגיפת הקורונה, שגבתה עד היום את חייהם של למעלה מ-3.5 מיליון בני אדם ברחבי העולם, החלה מזליגה מתוך מעבדת המחקר 'מכון ווהאן לווירולוגיה' בעיר ווהאן שבסין.

עד כה, סוכנויות ביון של מדינות המערב שללו את הסיכוי 'המרוחק' לדבריהם כי המעבדה - בה נערך מחקר על נגיף הקורונה בעטלפים - שיחקה תפקיד בהפצתו.

הערכה מחודשת שבוצעה לאחרונה, גרמה כאמור לכך שתאוריית הדליפה נחשבת ל'אפשרית', מסרו מקורות ל'דיילי מייל'. יצויין שהנשיא האמריקני הנכנס, ג'ו ביידן, הורה בשבוע שעבר לסוכנויות הביון בארצו לבדוק את תאוריית הדליפה ולמסור לו תשובות בתוך 90 יום.

כזכור, לאחר סאגה ממושכת נכנס ארגון הבריאות העולמי לווהאן כדי לחקור את תחילת ההתפרצות, אך מתברר שלא הצליח לחטט עמוק מספיק. בתחילה התלונן הארגון כי סין אינה מאפשרת לה לבדוק כראוי, ולאחר מכן לא הצליח למצוא הוכחות על מקור הנגיף. לכן הודיע לפני מספר חודשים כי ככל הנראה אין מקורו במעבדה.

אך כעת, מצאו חוקרים סימנים לאפשרות שהנגיף אכן מעשי ידי אדם. החוקר האמריקני דייוויד אשר, שהוביל צוות מחקר בנושא, אמר כי מצא ראיות שמצביעות על מכון ווהאן לווירולוגיה כמקום ממנו דלף הנגיף. לפי אשר, הקורונה היוותה חלק מתוכנית נשק ביולוגית של ממשלת סין - שהכחישה זאת שוב ושוב.

חוקרים אחרים הוסיפו ומצאו שמדענים סינים יצרו את הקורונה במעבדה בווהאן, ואז ניסו לכסות את עקבותיהם על ידי גרסאות הנדסיות של הנגיף כדי לגרום לו להיראות כאילו הוא התפתח באופן טבעי מעטלפים.

את הדברים משמיעים היום (ראשון) הפרופסור הבריטי אנגוס דלגליש והמדען הנורבגי ד"ר בירגר סורנסן. לדבריהם, כי יש להם "ראיות לכאורה של רטרו-הנדסה בסין" במשך שנה - אך אנשי האקדמיה וכתבי העת הגדולים התעלמו מהם.

במחקר מאשימים המדענים את סין ב"הרס מכוון, הסתרה או זיהום של נתונים" במעבדות סיניות, ומציינים כי מדענים סינים שהעזו להתבטא בנושא - הושתקו ולעיתים אף הועלמו ע"י המדינה הקומוניסטית.

בבייג'ינג ממשיכים כצפוי להכחיש בכעס את ההתפתחות הזו, מה שגורם לדיפלומטים אמריקאים לחשוש מפני חוסר שקיפות: "אנחנו מצויים במרחק מעבדה אחת או שוק סיני אחד מהזליגה הבאה", כך על פי ה'טיימס'.

כעת קוראים דיפלומטים, חוקרים ופוליטיקאים, להקים ועדת בדיקה רצינית 'עם שיניים', בשיתוף ארגון הבריאות העולמי ומדינות המערב.

במקביל, למעלה מ-200 חברים רפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני קראו במכתב למנהיגים הדמוקרטים להפעיל את הוועדות שבשליטתם, כדי לחקור את העניין. לדברי הרפובליקנים, יש "עדויות גוברות שהמגפה החלה במעבדה סינית" והמפלגה הקומוניסטית הסינית "השתיקה את העניין".

כזכור, כבר בתחילת ההתפרצות טענו אישים מסויימים, המפורסם שבהם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כי הקורונה הונדסה במעבדה בסין. טראמפ אף האשים את המדינה בהפצת 'הנגיף הסיני' כלשונו וקרא 'למצות עימה את הדין', אך הטענות הללו נחשבו קונספירציה עד כה, והותקפו על ידי יריביו בשמאל הפרוגרסיבי האמריקני וכמובן על ידי סין עצמה.

במכתב הזה, מכוונים הנבחרים את חיציהם כלפי ננסי פלוסי, כיום יו"ר בית הנבחרים, שתקפה בזמנו את טענותיו של טראמפ וקראה להן 'הסחת דעת'. במכתב טענו הפוליטיקאים, "אם יש אמת בתגליות, המק"ס (המפלגה הקומוניסטית הסינית, י"נ) אחראית למותם של כמעט 600,000 אמריקאים ומיליונים נוספים ברחבי העולם. השאלות הללו לגבי אחריות המק"ס אינן הסחת דעת, כפי שטענת באופן שקרי".

הנשיא לשעבר טראמפ תוקף את סין, לאחר החלמתו מקורונה (צילום: הבית הלבן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר