לכיבוי נרות על עוגת יום הולדת יש השלכות די מלחיצות

אולי כדאי שתשקלו מחדש את המנהג של כיבוי נרות על עוגת יום הולדת, מכיוון שחוקרים מצאו שהוא יכול להגדיל את כמות החיידקים על העוגה ב-1,400 אחוזים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כיבוי נרות על עוגת יום הולדת הוא מסורת אהובה מאד, אך אולי כדאי שתשקלו מחדש את המנהג הזה, מכיוון שחוקרים מצאו שהוא יכול להגדיל את כמות החיידקים על העוגה ב-1,400 אחוזים.

מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Food Research" בחן את הרעיון כי נשיפה על עוגה עשויה למעשה להפיץ בקטריות המצויות בפיו של מכבה הנרות, היישר אל הציפוי של עוגת יום ההולדת - וזה הגיוני מאוד כשחושבים על זה.

כדי להוכיח את טענתם, צוות החוקרים מאוניברסיטת קלמסון בדרום קרוליינה פרש שכבת ציפוי סוכר על נייר כסף והניחו נרות יום הולדת מעל. כדי לעורר את בלוטות הרוק, הם ביקשו מהמשתתפים לאכול משולש פיצה ואז 'לכבות את הנרות על ידי נשיפה'.

הציפוי דולל במים מעוקרים ונפרס על גבי צלחות פֶּטְרִי (כלי מעבדתי שקוף ודק לגידול חיידקים - לצורך אבחון רפואי ומחקר מיקרוביולוגי). לאחר הבדיקה הצוות מצא כי בממוצע, כיבוי הנרות על ה'עוגה' הביא לגידול חיידקים גדולים פי 14 על הציפוי, לעומת החלק שלא ננשף אוויר עליו. במקרה אחד הוא הגדיל את כמות החיידקים ביותר מפי 120.

"יש אנשים שנושפים על העוגה ולא מעבירים אף חיידק", הסביר מחבר המחקר פול דוסון ל"אטלנטיק". "ואילו יש לך אדם אחד או שניים שבאמת, מכל סיבה שהיא, מעבירים הרבה חיידקים".

עם זאת, החוקרים הגיעו למסקנה כי העברת החיידקים דרך הפה אל נרות העוגה היא "סבירה" והתוצאות לא באמת אמורות להרתיע אתכם מנטילת פרוסה ואכילתה בהנאה.

"זו לא דאגה בריאותית גדולה מבחינתי", הוסיף דוסון. "במציאות, תעשו את זה 100,000 פעמים, אז הסיכוי שלכם לחלות יהיה כנראה מינימלי ביותר".

אף על פי כן, הוא הוסיף כי אולי כדאי לכם להימנע מאכילת העוגה אם ברור שחתן יום ההולדת אינו חש בטוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר