נתניהו לחץ, גנץ עיכב

הקבינט אישר: מצעד הדגלים – בשלישי הבא

ראש הממשלה טען כי ביטול המצעד יהיה "כניעה לחמאס", אך שר הביטחון חשב ש"זה יבעיר את השטח" • בתום התייעצות הוחלט לדחות את האירוע ליום שלישי בשבוע הבא (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מצעד הדגלים, בכותל המערבי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הקבינט המדיני-ביטחוני הכריע הערב (שלישי) לדחות את קיום מצעד הדגלים מיום חמישי הזה ליום שלישי הבא, יומיים לאחר השבעתה הצפויה של ממשלת בנט-לפיד.

רה"מ בנימין נתניהו לחץ במהלך הדיון לאשר את קיום המצעד כבר מחרתיים, אך שר הביטחון בני גנץ, המפכ"ל וראש השב"כ חשבו ש"זה יבעיר את השטח".

בתום דיון, ומתוך רצון להגיע "להסכמה רחבה" כפי שנמסר מלשכת רה"מ, הוחלט כי ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, יגיעו להסכמה ביניהם, והיא תאושר בקבינט. הסכמה כזו אכן הגיעה, והוחלט לדחות את הסוגייה הנפיצה לשבוע הבא, כאמור.

עם זאת, על אף שנתניהו וגנץ הסכימו שהמצעד יתקיים ביום שלישי – מסלול ההליכה טרם הוברר, והוא יסוכם בין המשטרה למארגני המצעד.

עוד קודם להחלטה, התנהל ויכוח בין ראש הממשלה לשר הביטחון בדרך להתנהל במצעד הנפיץ, שגורמי ביטחון מעריכים שהיה הזרז לפתיחת מבצע "שומר החומות". נתניהו אמר: "מצעד הדגלים צריך להתקיים, אסור להיכנע לחמאס. מי שטוען שקיום המצעד נועד לטרפד את קיום הממשלה טועה. זאת זכותנו לקיים אותו". שר הביטחון בני גנץ השיב: "קיום המצעד בעיתוי הנוכחי עלול להביא להסלמה שאנחנו לא מעוניינים בה".

מוקדם יותר היום גנץ התבטא פומבית בעניין, ואמר: "אני אמשיך להוביל מדיניות אחראית מבחינה ביטחונית. לא אתן לשום שיקול פוליטי להיכנס לתוך העניין הזה ואפעל באחריות המדינית-ביטחונית הנדרשת".

במהלך הדיון המליצו גורמי הביטחון הבכירים - ראש השב"כ נדב ארגמן, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי והרמטכ"ל אביב כוכבי - לא לקיים ביום חמישי הזה את מצעד הדגלים במתווה המקורי, הכולל צעידה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם, אלא להמתין ולקיים את המצעד במסלול חלופי.

כאמור, ההחלטה הייתה לדחות את המצעד מהשבוע הזה, ליום שלישי הבא. לכאורה חמישה ימים בלבד, אך חמישה ימים בהם עתידים להתקיים בישראל חילופי שלטון, כך שלא מן הנמנע שהמצעד – ידחה שוב.

בתגובה להחלטת הקבינט מסר ח"כ איתמר בן גביר כי "דחיית המצעד היא כניעה לחמאס והתקפלות בפני ארגון טרור. החמאס קבע שיהודים לא יצעדו ביום חמישי ברחבי העיר העתיקה וממשלת ישראל ומשטרת ישראל נכנעים. זאת ועוד המשטרה אפילו אינה מוכנה להתחייב בפני המארגנים שיצעדו בשער שכם, או ברחבי העיר העתיקה והמגמה לתחום אותנו רק בכותל".

בן גביר הוסיף והודיע כי "ביום חמישי אגיע לעיר העתיקה בירושלים ואצעד עם דגלי ישראל - לא אשלים עם הביזיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר