"כבוד המת"

מקלב ביקר במכון לרפואה משפטית באבו כביר; יוביל להסדרה

סגן השר אורי מקלב ביקר במכון לרפואה משפטית, שמע כי יש שם כיום רופא אחד למיליון נפש והבטיח לוביל מהלך לשיפור תנאי המכון - כדי להקל על המשפחות ולמנוע הלנת המת (חדשות)

(צילום: ללא קרדיט)

סגן השר אורי מקלב ביקר הבוקר (שלישי) במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, זאת לבקשת המכון, אשר רצו לסקור את הפעולות אשר נעשו בזמן האחרון ובייחוד ב'אסון מירון'.

את סגן השר קיבלו ראש המכון ד"ר חן קוגל, רב המכון הרב אשר לנדאו והסגל הבכיר של המכון לרפואה משפטית, שם שמע את הצרכים הקיימים במכון במטרה לפעול למען כבוד המת.

רב המכון סקר את שיתוף הפעולה והשינוי המשמעותי שנעשה בשנים האחרונות במכון לטובת שמירת כבוד המת וההלכה, זאת לצד ההקפדות ההלכתיות על כל הנדרש אל מול אנשי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

לאחר מכן סקר מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל את הנעשה במכון, הצרכים והיקף הפעילות תחת כוח האדם המצומצם והיות המקום צר מלהכיל את העבודה הרבה הנצרכת. "כיום, ישנו בארץ רק מכון אחד", אמר ד"ר קוגל, "רופא משפטי אחד על פני מיליון נפש, בעוד במדינות מתוקנות בעולם היחס עומד על שלוש מאות אלף נפש לרופא משפטי".

על פי הנתונים אותם הציג ד"ר קוגל, המכון לרפואה משפטית נאלץ לטפל בקרוב לאלפיים מקרים בשנה, כאשר רבים מהמקרים הינם מקרי מתן עדות וחוות דעת משפטית למשטרת ישראל.

למרות היות מדינת ישראל בעלת יותר מתשעה מיליוני איש, במכון הלאומי לרפואה משפטית משרתים היום רק כשמונה רופאים משפטיים בלבד, שישה מתמחים, שמונה עובדי מעבדות ושישה טכנאים. מדובר בכוח אדם צר מאוד ביחס למדינות העולם, ובשל כך מקיימים במכון שיתופי רבים עם ארגוני כבוד המת בהם ארגון זק"א.

מנהל המכון סקר בפני מקלב וצוותו את פעילות המכון באירוע הטראגי בהר מירון בל"ג בעומר שם נספו ארבעים וחמישה בני אדם. מנהל המכון ציין את התגייסות כלל העובדים באופן מיידי ועם קבלת הנפטרים בשעות הצהרים שלמחרת האירוע ביצעו מיד את הפעולות הנצרכות ותוך מספר שעות ועד כניסת השבת שיחררו במכון תשעה עשר מהנפטרים כאשר עם צאת השבת חידשו את עבודת המכון ועד חצות הליל כלל הנפטרים הובאו למנוחות.

צוות הנהלת המכון הציג בפני מקלב את הצורך בהקמת גוף אשר יתכלל וילמד את מקרי הפטירה בארץ בכדי להבין את הסכנות הקיימות במוצרים שונים או מחלות שונות בארץ. מנהל המכון ד"ר קוגל הודה למקלב וצוותו על פעילותו למען המכון ומאמציו למען כבוד המת.

סגן השר אורי מקלב אמר כי יפעל לקידום מהלך שיסדיר את פעילות המכון הלאומי לרפואה משפטית לצד תקצוב מותאם והקצאת כוח אדם באופן אשר יותאם לצרכי המדינה כיום. "אין ספק שחוק זה כאשר יעבור יסייע לכבוד המת, יזרז תהליכים תוך מיעוט התערבות פולשנית שלא לצורך", אמר מקלב, "עם תיקצוב ראוי יוכל המכון להכניס עוד מכשירי הדמיה אשר יקצרו את משך הזמן וימנעו הלנת המת שלא לצורך. היום המכון רואה בתפיסתו את הניתוחים כדבר חריג ביותר, המכון אינו עובד בשירות הפרקליטות והמשטרה אלא פעמים רבות אף עומדים יחד עם רב המכון לצד המשפחות האבלות מול המשטרה והפרקליטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר