למחרת ההשבעה

אלו איחוליהם של מנהיגי העולם לרה"מ בנט

להודעת נשיא ארה"ב ביידן הצטרפו בין היתר ולדימיר פוטין, אנגלה מרקל, נרנדרה מודי, בוריס ג'ונסון וג'סטין טרודו - בדברי ברכה לראש הממשלה הטרי של ישראל, נפתלי בנט (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בנט והמנהיגים (צילום: Shutterstock)

שעות לאחר השבעתו של נפתלי בנט לראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, מפרסמים מנהיגי מדינות העולם דברי ברכה ואיחולים לבנט.

כזכור, זמן קצר לאחר ההשבעה היה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למנהיג הראשון ששוחח עם בנט, ואף שיגר לו ברכה בהודעה שפורסמה בעיתונות.

בשעות האחרונות (שני) מתפרסמות הודעות נוספות של מנהיגי העולם לראש הממשלה החדש.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מסר בהודעה רשמית של הקרמלין במוסקבה: "אני מצפה שעבודתך בראשות הממשלה תאפשר את המשך הפיתוח של שיתוף הפעולה הבונה. אין ספק שזה אינטרס חיוני של עמנו", אמר פוטין והוסיף כי שיתוף פעולה בין המדינות יסייע לחיזוק "שלום, ביטחון ויציבות במזרח התיכון".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אף צייץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו: "כבוד ראש הממשלה, ברכותיי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מסר: "בשם הממלכה המאוחדת, אני מברך את נפתלי בנט ויאיר לפיד על כינונה של הממשלה החדשה בישראל. בשעה שאנחנו נחלצים ממשבר הקורונה, זהו זמן מצוין עבור ישראל ובריטניה להמשיך לפעול יחד - בכדי לקדם שלום ושגשוג עבור כולם".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הבטיחה כי "גרמניה תמשיך לעשות כל שביכולתה למען ביטחון ישראל, ולמען השלום במזרח התיכון. "גרמניה וישראל קשורות בידידות ייחודית שאנו רוצים להעמיק. בהתאם לזאת, אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך". מרקל איחלה לבנט ולאזרחי ישראל "כוח, לכידות והצלחה בהתמודדות עם המשימות העומדות לפנינו".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, פרסם הודעה לפיה "קנדה וישראל הן חברות קרובות, המחוברות לערכים דמוקרטיים משותפים, היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה וקשרים תוססים בין אנשים". לדבריו ארצו "נותרת איתנה במחוייבותה לפיתרון של שתי מדינות, כאשר הישראלים והפלסטינים חיים בשלום, בביטחון ובכבוד - ללא חשש ותוך כיבוד זכויות האדם שלהם". הוא הודה גם לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו "על שותפותו היקרה לאורך השנים, בתקופה בה קנדה וישראל השיגו הרבה מאוד יחדיו".

ראש ממשלת אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שיגר "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החלופי יאיר לפיד על כינונה של הממשלה. אני מצפה לעבוד אתכם. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא תמשיך לעמוד לצידה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר