מי ניצח?

החמאס: "הכרחנו את ישראל לשנות את המצעד"

לאחר סיום 'מצעד הדגלים' בארגון הטרור חמאס טוענים שהחזירו את ההרתעה. "זוהי הוכחה להשגת משוואת ההרתעה", אמרו, "והצלחתנו לכפות משוואה חדשה על ישראל" (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שעה קלה לאחר סיום 'מצעד הדגלים', במסגרתו 5,000 יהודים צעדו אחר-הצהריים (שלישי) עם דגלים אל הכותל המערבי - אך הסתפקו בריקודים ברחבת הכניסה לשער שכם, מבלי לעבור דרכו, בארגון הטרור חמאס טוענים שהחזירו את ההרתעה כלפי ישראל.

עמדתנו, אמרו בחמאס, הכריחה את ישראל לשנות את תוואי מצעד הדגלים ולהרחיקו ממסגד אל-אקצא. הן הזכירו את שינוי נתיבי הטיסות האזרחיות בנתב"ג, מחשש לירי טילים וכן את הפריסה הרחבה של מערכות כיפת ברזל, לקראת המצעד.

מצעד הדגלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"זוהי הוכחה להשגת משוואת ההרתעה", אמרו בחמאס, "והצלחתנו לכפות משוואה חדשה על ישראל".

המצעד, שהתוואי שלו שונה כדי למנוע התלקחות, לא עבר דרך שער שכם, אך גם דרך השוק בשער יפו, הורשו לעברו רק קבוצות קטנות של יהודים - והכל תחת אבטחה כבדה במיוחד של המשטרה.

ב-ynet דווח כי ישראל העבירה למצרים מסר שהמצעד אינו התרסה וכל כן גם המסלול שלו שונה. ישראל הבהירה שהיא מצפה לריסון החמאס אחרת הוא יאבד את ההזדמנות לחדש את השיח להסדרה, אחרי מבצע 'שומר החומות'.

(צילום: אלעד מלכה)
(צילום: דוברות המשטרה)

למרות שירי טילים לא היה - בלוני תבערה רבים שוגרו מעזה לישראל, בצל הבטחת צה"ל לאחר המבצע כי שיגור בלון ייחשב כירי רקטות. לפי יערני קק"ל, 26 שריפות פרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מבלוני התבערה.

שר הביטחון גנץ קיים הערב חיתוך מצב עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, רח"ט מחקר תא"ל עמית סער וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי.

במשטרה ציינו כי בסיום הערכת מצב שהתקיימה בתום צעדת הדגלים בחפ"ק המשטרתי הקידמי שהוצב בסמוך לשער שכם, סיכמו את המבצע השר לביטחון הפנים, עומר בר לב, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, ראש אג"מ, ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן ומפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן.

המפכ"ל ששהה בחפ"ק המשטרתי הקידמי שהוקם בסמוך לשער שכם, עמד מקרוב אחר פעילות אלפי השוטרים והלוחמים במחוז ירושלים בפיקודו של ניצב דורון תורג'מן ומוקדם יותר הערב קיבל בחפ"ק את פניו של השר לביטחון הפנים ששמע על הפעילות המבצעית המאומצת של משטרת ישראל ברחבי הארץ בדגש על אבטחת הצעדה ושמירה על מרקם חיים תקין ברחבי העיר ירושלים.

מצעד הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון הפנים בר-לב, אמר: "אני מודה לכם על הביצוע המוצלח. פעלתם בצורה נבונה, מתחשבת, בתוך מערכת אילוצים מורכבת ותמונת מציאות משתנה. התכנית המבצעית שהוצגה לי אמש הוכיחה עצמה והביאה לסיום מוצלח של האירוע. תודה לכלל הכוחות והמפקדים בשטח".

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי: "סיימנו הערב לאחר הכנות רבות, אירוע מורכב בו לקחו חלק אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב. ההיערכות הארצית אשר במרכזה מחוז ירושלים של משטרת ישראל, איפשרה את קיום האירוע ואת חופש הביטוי כפי שהגדרנו, תוך מתן מענה מבצעי חזק, התקפי ומהיר לכל אירוע שהתפתח. משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים כשמטרת העל היא שמירה על חיי אדם, החוק והסדר. אנו נמשיך להיות ערוכים גם בשעות הקרובות בכוחות מתוגברים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בכדי לוודא שהסדר נשמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר