לחרדי העובד • מיוחד

לשקר שלהם אין רגליים // אבי מימרן

במקרים רבים, לחרדי העמל לפרנסתו, יש תחושת חוסר חיבור ושייכות. כמדי שבוע, מפורסמת ב'כיכר השבת', חוברת מיוחדת עם טור נבחר מביהמ"ד 'חלקי בעמלי', והשבוע; אבי מימרן בטור פוליטי מיוחד (ישיבות)

אבי מימרן | כיכר השבת |
אבי מימרן (צילום: ארכיון 'כיכר')

הפוליטיקה הישראלית שברה השבוע שיאים חדשים. כל המוסכמות שכתבו והצהירו בכירי הממשלה החדשה במשך העשור האחרון, נשברו לרסיסים על ידיהם בעצמם. מדד הצביעות עבר את הרף האדום העליון בכל תחום ועניין. אם נמנה כמה מהדברים העיקריים שהתרחשו בתוך שבועיים ימים בלבד, ונשווה אותם ל'עקרונות ולאידיאולוגיה' שהשרים החדשים שטפו בהם את מוחו של הישראלי הממוצע בכל השנים שחלפו, נגיע למסקנה אחת: אין באמת אידיאולוגיה, ובטח שלא עקרונות - כשמדובר בשררה וכוח.

נבחר ראש ממשלה שמייצג בערך שני אחוז מאזרחי ישראל, "ולמי שזה נראה צעד לא מוסרי, עליו לדעת כי זו הדמוקרטיה, וזה החוק היבש. נקודה" הכריז השבוע אחד מבכירי הממשלה, ודילג בעדינות על העובדה שגם ראש ממשלה מכהן עם כתבי אישום יכול להמשיך בכהונתו "כי זו הדמוקרטיה וזה החוק היבש. נקודה". חבר אחר בממשלה אמר כי החוק הנורווגי שחוקק השבוע "יבטיח את קיומה של הממשלה לטווח ארוך". הוא לא גמגם כשאמר זאת, ואפילו לא מצמץ בעיניו, למרות שהוא עצמו אמר רק לפני שנה, כי "החוק הנורווגי הוא התגלמות השחיתות הציבורית, בזבוז כספי הציבור ונועד למתן ג'ובים למקורבים". אז אמר.

כל האמירות, ההבטחות, העקרונות, שנאמרו, נחתמו והובטחו, התאיידו להן בחלל האוויר. הכל לגיטימי, דמוקרטי, וגר זאב עם עבאס.

רבים מבני הציבור החרדי נראו שפופים השבוע, אחדים מהם מסתובבים כאילו חרב עליהם עולמם, לא פחות. בעוד תרבות השקר מקבלת את מלא הלגיטימציה על ידי המחנה 'הנאור' ו'הצודק', הרי שהשפופים והאבלים אינם רואים את התמונה באור נכון. רק מי שנסחף בשנים האחרונות בשטיפת המוח שקובעת שיש פה צד אחד נאור, צודק ולגיטימי ואילו הצד השני הוא חשוך, מושחת וסחטן, אין ספק כי ירגיש אבל וחפוי וראש, ילך מדוכדך ויהרהר עם עצמו על אובדן עתיד עולם התורה והיהדות בישראל.

התמונה הנכונה המשתקפת מהרכבת הממשלה הזו, זועקת ושואלת בגיחוך: "באמת חשבתם שיש פה אידיאולוגיה? באמת חשבתם שיש פה נאורות וצדק? שיש כאן עקרונות וערכים?" ברור שאין, וברור שמעולם גם לא היו כאלו. כל המוסכמות הופרו ברגע אחד. כל מה שהיה לא לגיטימי בעליל הפך לכשר, הימין הפך לשמאל, ואין אבן שלא התהפכה. ולא, לא קרה שום שינוי. זה תמיד היה ככה.

תמיד הצד ההוא היה אינטרסנטי, אנוכי. מעולם לא הייתה בו נאורות ולא דרך. הסרת המסכה מפניהם בבת אחת אולי קצת מטעה ומבלבלת, אבל לשקר אין רגליים, והוא מחזיק מעמד לזמן כזה או אחר, אבל תהיו בטוחים שהוא לא ישרוד יותר מידי.

לעומתם, ברגעים אלו, עשרות אלפי בני תורה עמלים בבתי המדרש ברחבי הארץ בתורת ה', בראשונים ובאחרונים, מאות אלפי ילדי חמד לומדים בתלמודי התורה "משה קיבל תורה מסיני.." ומסרה לנו. המוני עמך בית ישראל שומרים את השבת, מכבדים את המסורת, שומרים על טהרת המשפחה, מבדילים בין עיקר לטפל ושם שמים שגור בפיהם. זו האמת. זו אמת שלא מתחלפת בגלל שררה, זו אמת ששורדת כבר 3000 שנה, זו אמת שנתנה לנו את הארץ מכוח ההבטחה האלוקית.

אחיי ורעי, הרימו ראש. האמת נראית וזוהרת לנגד ענינו. בדיוק עכשיו כשכל הערכים המדומים מתבררים כריקים מתוכן, בדיוק עכשיו כשקבוצת אנשים החליטה לאמץ רק חצי עמוד בספר התנ"ך שמאפשר להם לחיות כאן בארץ ללא מצפון, ולמחוק את כל שאר מאות העמודים האחרים הנוגעים לשבת, לקדושה, לתורה, ולכל שאר עיקרי הדת, בדיוק עכשיו עלינו להרים ראש ביתר שאת, הנה לנגד עינינו זועקת האמת האמיתית והפשוטה: משה אמת ותורתו אמת. כל השאר כנראה חוקי, יבש, נקודה, אבל לא אמיתי.

גיליון 'חלקי בעמלי' המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר