פרשנות

גם פוטין וגם ביידן יצאו נשכרים//ציקי ברנדוין

לקראת הפסגה שנערכה בין נשיא רוסיה פוטין לנשיא ארה"ב ביידן רבים כססו ציפורניים לגבי תוצאות הפגישה ברקע מתוח כל כך. למעשה, הצדדים חוזרים הביתה עם קבלות (פרשנות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: ג'ניפר ג'ייקובס, טוויטר)

המפגש שהיה אתמול לא היה היסטורי מחד, אבל גם לא דבר שקורה כל יום מאידך. נשיאי שתי המעצמות החזקות ביותר בעולם נועדים בחדר סגור, זאת לצד מתיחות מתמשכת בין המדינות.

שני המנהיגים החזקים התכנסו בחדר במשך יותר משלוש שעות, ואחרי הפגישה, השניים מסרו הצהרה לתקשורת כאילו היה מדובר במדינות שאין ביניהן שום משברים. ביידן אמר כי הוא רואה "סיכוי אמיתי לשיפור משמעותי בין שתי המדינות".

לפגישה כזו, עם הצהרה כה ידידותית, כבר שלשה נשיאי ארה"ב רק חלמו עליה. טראמפ כשאמר שהכל תלוי ביחסים אישיים אך לא חלה התקדמות משמעותית בין השניים, אובמה, שכעס על הפלישה לאוקראינה וגם בוש, שבכהונתו פלשה רוסיה לגיאורגיה.

גם אצל ביידן לא ראינו שקט, ורק לפני מספר חודשים כינה את פוטין 'רוצח', אחרי שפורסם כי התערב גם במערכת הבחירות בשנת 2020, בה התערב לטובת הנשיא לשעבר טראמפ. בנוסף, גם פרשת מאסרו של אלכסיי נבלני לא תרמה לחמימות ביחסים.

אבל הפעם נראה כי שתי המעצמות רוצות כן להתקדם בשיתוף פעולה. פוטין כן הצליח לשכנע את ביידן להחזיר את השגרירים, כך יכל להציג את מרכולתו לאזרחים שחיכו לו ברוסיה. ביידן מצידו הראה את תקיפותו חסרת הפשרות.

על פי דיווחים, השיחה בין השניים הייתה פרגמטית ולא חמימה במיוחד, אבל ביידן למעשה רוצה להמשיך ולשחק את תפקיד השריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר