בגלל האנטישמיות

החלטה בגרמניה: ייאסר להניף דגלי חמאס

שתי מפלגות גדולות הגיעו להחלטה משותפת להצביע בעד החרמת דגל חמאס, שכבר מוכר כחלק מרשימת ארגוני הטרור שעליהם הכריז האיחוד האירופי • "מסר ברור ליהודים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפגנה עם דגלי חמאס (צילום: Shutterstock)

שתי מפלגות גדולות בגרמניה הגיעו להחלטה משותפת להצביע בעד החרמת דגל חמאס, הארגון שכבר מוכר כחלק מרשימת ארגוני הטרור שעליהם הכריז האיחוד האירופי.

לפי דיווח ב'פוליטיקו', את ההצעה לאסור הנפת דגלי חמאס על אדמת גרמניה העלו במפלגת המרכז-ימין CDU (האיחוד הנוצרי הדמוקרטי) של הקנצלרית מרקל, לאחר מספר שבועות של פעילות אנטישמיות שהתרחשה בשטחה בחסות הלחימה הישראלית בעזה.

ב-CDU חששו שלא יהיו מספיק קולות שיתמכו בהצעה ולכן פנו במכתב אל סיעת המרכז-שמאל SPD (המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הגרמנית), בבקשה שיתמכו גם שם בחרם.

כעת מדווח העיתון הגרמני 'וועלט אם זונטאג' כי ב-SPD קיבלו את המכתב ותומכים במהלך.

במפלגתה של מרקל בירכו: "אנו לא מעוניינים שיניפו דגלים של ארגוני טרור על אדמת גרמניה. אנו מרוצים מאד על ש-SPD הצטרפה לרעיון שלנו. בכך אנו יכולים לשדר מסר ברור לאזרחינו היהודים".

כזכור, הקהילה היהודית של גרמניה קראה לממשלה להעניק לה הגנה מיוחדת, לאחר שני מקרים שונים שאירעו בה. בשניהם הוצתה אש בסמוך לבתי כנסת, ונשרפו בה דגלי ישראל. היה זה בעיר בון ובעיר מינסטר.

לאחר שתי התקריות עצרה המשטרה המקומית לא פחות מ-16 חשודים. 13 מהם נעצרו במינסטר, לאחר שהגיעו למשטרה דיווחים על 'קבוצה של כ-15 אנשים בעלי חזות ערבית' שצועקים ושורפים דגל ישראל מול בית הכנסת. בעיר בון גם נופץ חלון של בית הכנסת, ונעצרו שלושה חשודים במעשים, בשנות העשרים לחייהם.

נשיא התאחדות יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, האשים אז את החמאס בהידרדרות. לדבריו, "ישראל ויהודים באופן כללי נתונים לשנאה והסתה, בפרט ברשתות החברתיות. האיום על הקהילה היהודית גדל".

גם מנהיגים מקומיים גינו את האירועים. כך למשל הבישוף באצינג, יו"ר ועידת הבישופים של גרמניה שהגדיר את הדברים "מעשה בלתי ניתן להצדקה של אנטישמיות טהורה".

גם לאחר שעבר פרק זמן משמעותי מסיום הלחימה, עדיין חווים יהודי גרמניה ואירופה אירועי אנטישמיות רבים. בין היתר, כפי שדיווחנו, אדם נצפה בועט בחרדי עובר אורח, וכמו כן בבית הכנסת שבנמל התעופה בבירה פרנקפורט אותר צלבקרס על ארון הקודש.

חרדי סופג בעיטה בגרמניה (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר