בראשות גדולי התורה

רבבת חסידי חב"ד חגגו את סיום הרמב"ם

כרבבת לומדי הרמב"ם חגגו בירושלים את סיום מחזור ה-40 • גדולי התורה והחסידות פיארו את בימת הכבוד באירוע ההיסטורי והפליאו במעלה העצומה של לומדי הרמב"ם (חרדי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: מענדי קורנט)

נשיש ונגיל בזאת התורה: כרבבת לומדי הרמב"ם היומי, מדגם מייצג מתוך רבבות לומדי הרמב"ם היומי, גדשו אמש (שני) את מתחם בריכת הסולטן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, לחגיגה היסטורית ומרגשת של סיום המחזור הארבעים במספר, שנערכה כמיטב המסורת על ידי צעירי אגודת חב"ד.

כשעה בטרם פתיחת המעמד, החלו לנהור המונים-רבים מכל רחבי הארץ, לבושים בבגדי חג, כיאה למעמד חגיגי והיסטורי זה. אבות עם ילדיהם, סבים עם נכדיהם, צעירים ומבוגרים, חסידים ושאינם, יהודי מכל שבטי ישראל, הקשורים יחד לתקנת הלימוד הקדושה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א, אליו הצטרפו במשך השנים גדולי התורה זצוק"ל ויבדלחט"א שליט"א.

למעלה משלוש שעות הם ישבו שם, זה לצד זה, ורותקו לתכנייה תורנית ומושקעת, פרי עמלם של חברי מטה סיום הרמב"ם של צעירי חב"ד – שכל כולה הייתה הצדעה לגיבורי החיל, המתמידים בלימודם, וכן תנופת עידוד מיוחדת לאלה המבקשים להצטרף לתקנת הלימוד הקדושה.

המעמד נפתח על ידי רבה של בני ברק, הגאון החסיד רבי יצחק אייזיק לנדא שכובד בסיום הרמב"ם ובכך המשיך במורשת אביו וזקנו זצוק"ל.

את בימת הכבוד, בחזית מתחם האירוע, פיארו מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות; אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, ומשפיעים, שעשו מאמצים מיוחדים בכדי לבוא ולהשתתף במעמד נשגב זה, ובכדי להעניק בהשתתפותם עידוד וחיזוק ללומדים ולתקנה הקדושה, אליו מצטרפים מידי שנה בשנה אלפים רבים.

רשימה חלקית של גדולי התורה והחסידות שפיארו את המעמד: האדמו"ר מבאיאן, האדמו"ר מפינסק קרלין, האדמו"ר ממרחמסטריווקא, האדמו"ר מסדיגורא, האדמו"ר ממודזיץ', האדמו"ר מזוועהיל, האדמו"ר מלוצק, האדמו"ר מסדיגורא, האדמו"ר מבישטנא, האדמו"ר מבוסטון, האדמו"ר מקוזמיר, האדמו"ר מנדבורנא באניע, האדמו"ר מקופישניץ.

כן השתתפו רבם של חסידי צאנז בטבריה, משלחת מטעם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בראשות ראש ישיבה הגה"צ הגר"מ ארנסטר, הגר"ש רבינוביץ בעמ"ס פסקי תשובות.

הנואמים המכובדים שנשאו דברים במעמד, עודדו ודרבנו את הקהל להמשיך בלימוד היומי ברמב"ם, ולהפיץ את התקנה בכל חוגי בית-ישראל.

לאורך כל שעות המעמד, המוני המשתתפים חשו בהתרוממות הרוח, מהזכות הנדירה שנפלה בחלקם לסיים את מחזור הלימוד ברמב"ם, ובציון הסיום הארבעים במספר. היה זה אירוע רשמי ומוקפד, אולם עד מהרה הפך להתוועדות ענק מרגשת, בדיבוק חברים ובשבת אחים גם יחד. רגעים נעלים היו בעת הנעימות החסידיות, כשהקהל הגדול ניגן יחד, בשמחה של מצווה, שמחה בטהרתה, בעיצומה של חגיגת הסיום.

בשבועות האחרונים סבבה משלחת רשמית של רבני חב"ד במעונותיהם של האדמו"רים והרבנים, להזמינם למעמד הגדול. חברי המשלחת, עליהם נמנו בין היתר גם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי והגאון רבי יוחנן גוראריה המכהן פאר כרב העיר חולון, ציינו את ההתפשטות הגדולה של התקנה ההולכת וגוברת בכל תפוצות ישראל.

גדולי התורה, הרבנים והאדמו"רים, הפליאו במשך דקות ארוכות במעלת התקנה הקדושה, ועודדו את הרבנים להמשיך ולפעול למען חיזוק ועידוד לומדי הרמב"ם היומי, כשהם מדגישים את ההזדמנות המיוחדת של ציון הדרך של מחזור הארבעים, ומוסיפים כי "כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".

"המעמד האדיר של סיום הרמב"ם שנערך אמש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הוא ציון דרך היסטורי לתקנת הלימוד. בכל שנה ושנה רואים את העלייה המשמעותית במצטרפים ללימוד הרמב"ם, כשרבנים ומורי הוראה רבים, מכל החוגים והעדות, מעודדים את בני קהילותיהם להצטרף למעגל הלימוד שמקיף את כל שדרות היהדות התורנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר