'אפלייה דתית'

בגלל מעלית שבת: חרדים תובעים את הבניין

אחד עשר תושבים חרדים של בניין דירות רב-קומות בניו ג'רזי, הגישו תביעה פדרלית כנגד הבניין, הדירקטוריון וחברת הניהול שלו - לאחר שאלו מנעו הוספת מעלית שבת לבניין (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בניין 'The Colony' (צילום מסך: Google Maps)

אחד עשר חרדים מרובע פורט לי שבניו ג'רזי, הגישו תביעה פדרלית כנגד בניין בו הם מתגוררים, לאחר שאלו מנעו הוספת מעלית שבת לבניין.

ברובע, המקביל למנהטן ושוכן מן העבר השני של נהר ההדסון, מהווים היהודים מיעוט. כמו באזורים אחרים בארה"ב, גורמים שונים מנסים למנוע את התרחבות הקהילות היהודיות למקומות מגוריהם.

במקרה זה, מדובר בבניין בן 32 קומות בשם 'The Colony' ('המושבה', י"נ), שמאכלס בדירות המגורים שלו יהודים ולא-יהודים כאחד. מובן שבשבתות ובחגים, טיפוס של עשרות קומות הוא בגדר פרויקט בלתי אפשרי - בפרט משום שחלק מהדיירים החרדים הינם מבוגרים או בעלי מוגבלויות. לכן ביקשו הדיירים מהנהלת הבניין להוסיף אליו 'מעלית שבת'.

החסידים נתקעו במעלית, ארכיון (צילום: ללא קרדיט)

אלא שהנהלת הבניין, שתכננה לשם כך הצבעה של בעלי המניות במבנה, ביטלה את ההצבעה בחודש מאי 2019 - ואף ביטלה את התוכנית בחשאי רגע לפני ראש השנה, ובכך נכבלו לביתם תושבים שומרי מצוות - כך מדווח Hamodia.com.

על פי תלונה פדרלית, שהגישו 11 התושבים נגד הבניין, חברי הדירקטוריון וחברת הניהול שלו - בשאר ימות השבוע יש במעליות צוות המסייע לאלו שעלולים להתקשות. בתלונה עולה טענה לאפליה דתית, ולהפרת זכות התושבים למגורים סבירים. התלונה מבקשת סעד מכוח חוק הדיור ההוגן, חוק ניו-ג'רזי נגד אפליה וחוקים אחרים.

מי שמייצגים את התושבים אלו פרקליטים של משרד עורכי הדין 'ווייל', שכבר ייצגו בעבר קהילות יהודיות וארגונים יהודיים בנושאי חופש דת כנגד עיירות בניו ג'רזי שניסו למנוע מקהילות יהודיות מקומיות לבנות עירוב או לקיים חיי דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר