ישיבת הסדר במקום

אין פינוי: הושג הסכם עם תושבי אביתר

תושבי אביתר אישרו היום ברוב גדול את הפשרה שהוצעה, במסגרת המתווה: המשפחות תרדנה, כל הבתים ישארו, וישיבת הסדר חדשה תוקם בתחילת 'זמן אלול הקרוב' (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: וועד הישוב אביתר)

לאחר התייעצות עם רבנים ועם התושבים במקום, תושבי אביתר אישרו בשעה האחרונה (שני) ברוב גדול את הפשרה. במסגרת המתווה: המשפחות תרדנה, כל הבתים ישארו, וישיבת הסדר חדשה תוקם בתחילת 'זמן אלול הקרוב'.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, הביא יחד עם הרב אליקים לבנון, ויו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף את המתווה עליו סיכמו יחד עם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד - ובברכת ראש הממשלה נפתלי בנט, להסדרת הישוב אביתר ולמניעת פינוי ומאבק בין אחים בשטח.

על פי המתווה שאושר: תושבי המאחז אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, מכיוון שהוכח שאביתר אינה יושבת על אדמות פרטיות ומדובר באדמה שניתן להסדירה - כל הבתים יישארו במקומם, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מידי, ובראש חודש אלול הקרוב, תוקם ישיבת הסדר חדשה בישוב אביתר.

במקביל תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

"אני רוצה ראשית להודות לנשים לגברים ולילדים שגרים כאן כבר חודשיים" פתח דגן באסיפת התושבים ולאחר שהקריא את נוסח ההסכם: "יצרתם דבר שלא היה כאן 30 שנה, גם בכמות, במסירות הנפש, ובאווירה שנוצרה, חוץ מ-53 משפחות שגרות כאן, עשרות אלפים הגיעו לכאן מדי יום, שמתחברים לאידיאל של לחזק את הקמת ישוב חדש בארץ ישראל".

הרב אליקים לבנון שהשתתף אף הוא בכינוס, אמר לתושבים: "לפני כמה ימים היה ברור שמדינת ישראל נערכת לדבר הקשה והגרוע מכל, עד היום בצהריים לא האמנו שמשהו ישתנה, כתוב: "אז תראי ונהרת ופחד ורחב לבבך" (ישעיהו ס) , אנחנו היינו בפחד שנצטרך להגיד ל 53 משפחות לקום ולפנות את המקום. חילול ה' נורא, ומה שיש כאן עכשיו זה קידוש ה' גדול".

הרב שמואל אליהו בירך על המתווה ואמר שזו הדרך חשובה לחזק את בניין ארץ ישראל ועם ישראל.

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה הציג את המתווה ואמר: "מה שחשוב הוא שתהיה נוכחות אזרחית ושנוכל להתקדם להקמת ישוב"

צפו בכינוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר