סוף להוזלות

מכה לרוכשים ברשת: הצעד הבא של איווט?

אחרי שנים של דיונים בבג"צ, ובחסות הבור התקציבי שהובילה אליו הקורונה, שר האוצר החדש ליברמן שוקל לבטל את הפטור ממע"מ על קניות ברשת • מה המשמעות? (אקטואליה)

בני סולומון | כיכר השבת |
השר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר האוצר החדש אביגדור ליברמן שוקל לבטל את הפטור ממע"מ על קניות און ליין באינטרנט של ישראלים מחו"ל. כך מפרסם היום (שני) 'גלובס'.

ההצעה של ליברמן עולה במסגרת הדיונים המתקיימים בימים אלה לגיבוש התקציב לשנים 2012-2022 וחוק ההסדרים.

לפי הדיווח, ליברמן שוקל בחיוב לאמץ את המלצתו של מנהל רשות המסים ערן יעקב בעניין, אך כיוון שאין זט בפעם הראשונה שבה ההצעה עולה בשנים האחרונות, ספק אם הפעם אכן תעבור.

ההצעה לבטל את הפטור ממע"מ על קניות און ליין מחו"ל באינטרנט עלתה גם במסגרת במסגרת התוכניות שגובשו בעבר לתקציב המדינה לשנת 2020, כחלק מהצעדים למילוי הבור התקציבי שאז עמד על 20 מיליארד שקל. כיום, לאחר משבר הקורונה, הבור עומד על כ-150 מיליארד שקל.

בעבר גולגלה סוגיית ביטול הפטור לידי בג"צ, שסירב להכריע בנושא פעם אחר פעם. מי שעתרו לבג"צ היו צרכנים וקמנונעים בישראל שטענו לאפליה תחרותית, בכך שבהורדת המע"מ הצרכנים יכולים להשיג המוצרים במחירים זולים יותר באמצעים מקוונים מחו"ל.

לפי נתונים של חברת הייעוץ sparks, היקף המסחר המקוון בישראל מוערך בכ-16 מיליארד שקלים. המספרים ככל הנראה זינקו עוד יותר לאחרונה, בשל הקורונה והסגרים הממושכנים.

על פי ההערכות עלות הפטור ממע"מ נעה בין 1.5 ל-2 מיליארד שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר