לקראת הכרעה

ישוחרר ממעצר? הפרקליטות לומדת מחדש את תיק זדורוב

פרקליט המדינה, עמית איסמן, שוקל האם לנהל מחדש את משפט רומן זדורוב • הוקם צוות פרקליטים בכיר לבחון את הראיות בתיק • עורך דינו קורא לשחררו ממעצר • ההחלטה בתוך חודש (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רומן זדורוב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צוות פרקליטים בכירים בוחן בימים אלו את תיק רומן זדורוב לקראת ההחלטה האם לנהל את משפט חוזר, כפי שקבע בג"צ. בית משפט המחוזי בנצרת קיבל היום את בקשת הפרקליטות לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים מחר, וזה בכדי לקבל החלטה סופית.

פרקליט המדינה, עמית איסמן, שהקים את הצוות המיוחד מסתפק האם לנהל את התיק בבית המשפט. אמש הוא נפגש עם עורך דינו שך זדורוב, עו"ד ירום הלוי. הלוי ביקש מפרקליט המדינה לשחרר את זדורוב ממעצר ולסגור את התיק נגדו.

כזכור, לפני כחודש, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הורה על קיום משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בשנת 2006.

בהחלטתו כתב השופט מלצר: "מחוות הדעת החדשות של חלק מהמומחים שהתייחסו לסוגיה זו, עלה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח. המשמעות האפשרית של קביעה זו היא כי העקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או סמוך לו וגילוי זה איננו עולה בקנה אחד עם גרסת המדינה, לפיה העקבה על גבי מכסה האסלה הוטבעה על-ידי 'מחלץ אלמוני' שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה כחמש שעות לאחר הרצח".

מלצר הוסיף: "בלי לקבוע מסמרות בדבר, דומני כי השינוי שחל בעמדתה של המשיבה בדבר האפשרות לזליגת הדם מספר שעות לאחר המוות ובדבר הפעולות הרפואיות והחקירתיות שנעשו בגופה, וכן חוות הדעת הנוספות שהוגשו, מצריכות בירור נוסף.

"ההסכמה העקרונית לכך שזליגת הדם מגופת המנוחה שעות לאחר הרצח איננה מסתברת בנסיבות העניין, והקושי לקבוע ממצא ברור לגבי האפשרות כי זליגת הדם נבעה מדם שנקווה במקור חיצוני לגופה, וזלג על העקבה מספר שעות לאחר מכן - הן נקודות מרכזיות שעשויות לשפוך אור על מעמדן הראייתי של עקבות הנעליים הזרות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר