מפתיע

זה מה שגילו על חיילים שחוו מצוקה בילדות

חוקרים בדקו בקרב קבוצה של 366 טירוני צנחנים בריאים, באמצעות שאלונים מובנים, חשיפה למצוקה בילדות. פיתחו חוסן נפשי או מועדים יותר לדיכאון? הנתונים מפתיעים (מעניין)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מחקר חדש של האוניברסיטה העברית ובית הרפואה 'הדסה', בשיתוף מחלקת בריאות הנפש של צה"ל, מעלה כי חיילים שבילדותם נחשפו למצוקה פיתחו עמידות פסיכולוגית וקוגניטיבית גבוהה יותר במצבי לחץ מאשר חיילים שלא דיווחו על מצוקה בילדות.

המחקר, שפורסם הבוקר ב"ישראל היום", בדק חשיפה למצוקה בילדות בקרב קבוצה של 366 טירוני צנחנים, בריאים גופנית שעברו ראיון מובנה בידי פסיכיאטרים, באמצעות שאלונים מובנים.

תוצאות המחקר העלו שאמנם חשיפה למצוקה בגיל ילדות מגבירה סיכוי לפתח הפרעות נפשיות שונות כגון דיכאון, תסמונת פוסט־טראומטית בהמשך החיים, וכן תחלואה גופנית, ואף שינוי מתמשך בתגובתיות ההורמונלית למצבי לחץ, ולנטייה דלקתית מוגברת, אולם דווקא אירועים אלה מפתחים עמידות למצבי לחץ בהמשך החיים בשלבים מוקדמים יותר.

פרופ' רונן סגמן הסביר: "יכולתם של הצעירים שחוו טראומה, חסך וסבל, להתעמת עם הכאב ולמצוא משמעות בבחירה יזומה להתמודד עם מסלול תובעני ומאתגר תוך תרומה לכלל - נראית כבחירה בגדילה ובהתפתחות.

"עם זאת, גם לעובדה שצעירים אלה חווים רמות דיכאון וחרדה מוגברות ותפקוד קוגניטיבי ניהולי פגוע במנוחה, וגם לתגובה המופחתת של הורמון הדחק ולשינויים במערכת החיסון, עשויות להיות השלכות מזיקות בהמשך החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר