המפגין מבית ישראל

ירק וגידף: 3 אישומים נוספים נגד הקיצוני

הצעיר הקיצוני מבית ישראל שהתפרע בהפגנות, חסם דרכים, חילל קברים, גידף וירק על שוטרים, הואשם היום, שבועיים אחרי הפעם הקודמת, בשלושה אישומים נוספים (ארץ, משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
לדרמן בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבועיים אחרי שהגישה הפרקליטות, בתהליך מזורז, כתב אישום כנגד אברהם לדרמן, תושב שכונת בית ישראל בירושלים, שנעצר לאחר הפגין כנגד חילול קברים ברחוב שאקי בשכונת גילה בירושלים, היום (חמישי) הורחב האישום בשלושה אישומים נוספים - שלושתם על מעורבויות שלו בהפגנות אלימות.

הראשון, על השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר וחסימת דרך ציבורית. הכוונה לאירוע משנת 2016. במהלכו הפגין לדרמן במחאה על החלטת בית המשפט לאשר נתיחת גופת פעוט. לפי כתב האישום, "הנאשם מנע בגופו מאוטובוס אשר נסע ברחוב יחזקאל להמשיך בנסיעתו, ואחרי זה סרב להתלוות לשוטרים ולמסור את פרטיו המזהים".

האישום השני, שהוגש כנגדו היום, הוא על אירוע שנה לאחר מכן, בו, לפי המתואר בכתב האישום, השתתף לדרמן בהפגנה מופרעת בצומת הרחובות בר-לב ושבטי ישראל בירושלים נגד גיוס בחורי ישיבות, ישב על הכביש ומנע בגופו את נסיעת הרכבים. עור תואר כי לאחר ששוטר הודיעו לו על מעצרו, הנאשם התנגד, גידף את השוטר והתנגד לניסיונותיהם של שוטרים נוספים להכניסו לניידת משטרה.

האישום השלישי גם הוא על אירוע בשנת 2017, בו הנאשם נעמד מול השוטר סמוי, שהגיע למאה שערים במסגרת פעילות יזומה של ימר ירושלים נגד תקיפות חיילים, וירק לעברו.

כזכור, ‏במשטרה טענו במהלך ימי המעצר שלו של לדרמן, בשבועות האחרונים, שהוא קשור גם לשריפת הזרים בקברי חללי צה"ל ביום הזיכרון האחרון, ואף טענו בבית משפט ש"בחיפוש בביתו נמצאו חלקים מזרים של חללי צה"ל שנשרפו ביום הזיכרון", אך בכתב האישום - המעשים הללו לא יוחסו לו.

הצתת הדגלונים והזרים (צילום: ישראל קרויס)

בדיון בבית המשפט בעניינו, שהתקיים, כפי שדווח בכיכר השבת, לפני כשלושה שבועות, חשפה נציגת המשטרה, כי בביתו נמצאו חלקים מזרי פרחים שהונחו על קבריהם של חללי צה"ל - זרים ששריפתם בידי הקיצונים ביום הזיכרון זעזעה רבים.

יצוין, כי במהלך החקירה שמר הנאשם במשך זמן ארוך על זכות השתיקה באופן גורף, ולא שעה אפילו לבקשות השוטרים לשבת בצורה מכובדת על הכיסא, אלא נשכב על הרצפה, הן בדיונים בבית המשפט והן בעת חקירתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר