"שיחה חמה"

נשיא המדינה הרצוג שוחח הערב עם עבדאללה מלך ירדן

נשיא המדינה הנבחר הרצוג, שוחח הערב, עם מלך ירדן, עבדאללה השני, שהתקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. "השיחה בין המנהיגים הייתה ידידותית וחמה", נמסר (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרצוג, מושבע בכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ )

נשיא המדינה הנבחר, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון לפני זמן קצר (מוצ"ש), עם מלך ירדן, עבדאללה השני, שהתקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. "השיחה בין המנהיגים הייתה ידידותית וחמה", נמסר.

הנשיא הודה למלך עבדאללה אשר הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה.

הנשיא הדגיש בפני המלך, את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי והדגיש וכי בכוונתו להמשיך ולסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים כגון הכלכלה והתיירות.

הנשיא והמלך עבדאללה סיכמו לשמור על קשר שוטף במטרה לפעול יחדיו לקידום שיתוף הפעולה בין המדינות לטובת עמיהם והאזור כולו.

כזכור, בשבוע שעבר דווח, כי ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם המלך עבדאללה בירדן באופן חשאי, זאת לאחר נתק של שנים בין המלך לנתניהו.

בפגישה שררה אוירה טובה וסוכם על פתיחת דף חדש ביחסי ישראל-ירדן, עוד סוכם כי ישראל תגדיל את אספקת מכירת המים לירדן מה שמסביר את הדיווחים על הכפלת כמות המים שישראל תעביר לידי הירדנים למרות שהיא אינה מחויבת לכך בהסכם השלום.

הנשיא הנבחר בכניסה לטקס ההשבעה במליאה (צילום: דוברות הכנסת)

ארצות הברית בירכה על ההבנות שהושגו בין ישראל לירדן בפגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט למלך עבדאללה בפגישה הסודית שלהם בירדן.

"ארצות הברית מברכת על ההודעה לפיה ישראל והממלכה הירדנית ההאשמית הסכימו לסכם הסכמי סחר המחזקים את שיתוף הפעולה האזרחי בין שתי המדינות וגם יתמכו בעם הפלסטיני בכך שיאפשרו הגברת הסחר בין ירדן לרשות הפלסטינית", נמסר ממחלקת המדינה בוושינגטון.

"אלה צעדים מוחשיים אלה המקדמים את היציבות האזורית. אנו מברכים את המלך עבדאללה ואת שר החוץ ספאדי מירדן ואת ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד מישראל על הסיכומים הללו", לשון הודעת מחלקת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר