"ברכותיי החמות"

ביידן ועבאס בירכו את הרצוג; "מצפה לקידום האינטרסים"

נשיא ארה"ב וראש הרשות הפלסטינית בירכו את הנשיא ה-11 של ישראל, שלושה ימים לאחר שהושבע. ביידן: "מעריך את העובדה שתמיד היית תומך נלהב ביחסים הבילטרליים שלנו" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תשפ"א | 11.07.21
הרצוג נועד עם עבאס, 2013 (צילום: עיסאם רימוואי, פלאש 90)

נשיא המדינה ה-11 יצחק הרצוג נכנס לתפקידו לאחר טקס ההשבעה במשכן הכנסת ביום רביעי, ומאז קיבל מטר ברכות ממנהיגי מדינות רבות בעולם, בהם מלך ירדן, עבדאללה השני.

הערב (ראשון) קיבל הרצוג ברכה ממנהיג המעצמה הגדולה בעולם, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שלפני כשבועיים אירח את הנשיא היוצא, ראובן ריבלין, לביקור פרידה.

"אני שולח את ברכותיי החמות ביותר על כניסתך לתפקיד נשיאה ה-11 של מדינת ישראל. אני יודע שאתה מחויב מאוד לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שחיה בשלום ובביטחון לצד שכנותיה. אני בטוח כי בשנים הבאות תתרום רבות לקידום דו-קיום וסובלנות בחברה הישראלית ותוביל מסר של תקווה לגבי העתיד", כתב ביידן להרצוג, הראשון שמחזיק בתפקיד "האזרח מספר אחת" אחרי אביו.

אגרת ביידן להרצוג (צילום: דוברות בית הנשיא)

"אני מקדיש עצמי לחיזוק השותפות המתמשכת בין שתי מדינותינו, שותפות המושרשת בערכים המשותפים שלנו ובעשרות שנים של פעילות הדוקה בכל התחומים בין ממשלותינו. אני מעריך את העובדה שתמיד היית תומך נלהב ביחסים הבילטרליים שלנו ומצפה לקידום האינטרסים המשותפים שלנו בשלום, ביציבות ובביטחון ישראל והמדינות ברחבי המזרח התיכון", הוסיף ביידן.

הנשיא הנבחר בכניסה לטקס ההשבעה במליאה (צילום: דוברות הכנסת)

לסיום, בירך נשיא ארה"ב: "אני מאחל לך הצלחה בתפקידך החדש ואני מצפה להזדמנות להתמודד עמך עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני מדינותינו".

לאחר השיחה עם נשיא ארה"ב ביידן, הנשיא הרצוג שוחח הערב גם עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד.

הנשיא הרצוג הודה לראש הרשות הפלסטינית על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו "להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים, כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה", נמסר מדוברות בית הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר