חרף התנגדות החרדים

'חוק הדיינים' עבר לקריאה שנייה ושלישית

ע"פ הצעת הקואליציה, שתי טוענות רבניות תהיינה בוועדה למינוי דיינים, וללא ח"כים, עניין שידיר את ש"ס ויהדות התורה • ח"כ מקלב תקף: "מי שממנה את הדיינים בארץ לא יהיו נציגי הציבור" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ גלעד קריב בוועדת החוקה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ועדת החוקה אישרה הערב (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את תיקון החוק לוועדה למינוי דיינים, כך שיהיה רוב לקואליציה ולא לחברה הדתית והחרדית בוועדה.

ע"פ הצעת הקואליציה החדשה, ששונתה לאחר התערבות ח"כ אורי מקלב ביהדות התורה כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שיבחר את חבר דייניו לשלוש שנים; שלושה שרי ממשלה, במקום שניים שישנם היום: שר המשפטים, שהממשלה רשאית בהסכמתו למנות שר אחר במקומו, השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; שתי טוענות רבניות, במקום טוענת רבנית אחת כיום, שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב מהעבודה, הנמנה על החוגים הרפורמים, אמר: "המפלגות החרדיות הפכו את הבחירות לדיינים למינוי שכל כולו פוליטי. נפל דבר בישראל ומעכשיו ההסכמים לא יהיו שליש ליהדות חרדית אשכנזית, שליש ליהדות ספרדית ושליש לציונות הדתית. אני מקווה שהבחירה של הדיינים תיעשה מעכשיו גם על פי התאמתם לתפקיד הדיינות וגם על פי יכולתם לשרת את הציבור על כל גווניו".

ח"כ אורי מקלב תקף את החוק אשר בא להדיר את הנציגות החרדית ואמר: "אנחנו כבר לא מופתעים מניסיון חלוקת הג'ובים של הקואליציה, אך כאן בחוק זה כל הוראתו נעשתה בחטא. בתיקון הנוכחי מי שממנה את הדיינים בארץ לא יהיו נציגי הציבור, אלא אנשי הרשות המבצעת המייצגים רק את מחצית מהעם בישראל. כיצד ממנים שני טוענות רבניות ללא ייצוג לנשים וגברים?".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כזכור, הייעוץ המשפטי בכנסת תמך בעמדת ח"כ מקלב כי ההצעה שונה מזו שעלתה מלכתחילה, והדבר נדרש לדיון גם בוועדת הכנסת, אך בסיכום הדיון דחתה הקואליציה את טענתו ברוב דחוק של שני חברי כנסת בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר