800 שנה אחרי

הכנסייה האנגליקנית תתנצל בפני היהודים

בשנת 1222 לספירה הועברו בעיר אוקספורד חוקים מפלים כלפי יהודים, שכתוצאה מכך גורשו מאנגליה ולא הורשו לשוב אליה עד שנת 1656. כעת מגיע זמנו של חשבון הנפש (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מבנים היסטוריים בעיר אוקספורד (צילום: Shutterstock)

לקראת 800 שנים אחרי גירוש יהודי אנגליה, נערכת הכנסייה האנגליקנית להתנצלות בפני יהודי בריטניה.

בשנת 1222 לספירה - בתקופת בעלי התוספות, שרבים מהם התגוררו באנגליה, הועברו בעיר אוקספורד סדרת חוקים מפלים כלפי יהודים. לחוקים אלו קדמו עלילות דם אנטישמיות שונות, גזירות כלכליות קשות על יהודים ועוד.

כתוצאה מאותם חוקים גורשו מרבית היהודים מן המדינה, בצו שנחתם בתשעה באב של שנת 1290 לספירה. היהודים שנותרו במדינה סבלו מהתעללות ואפליה בלתי פוסקות, ואילו שאר היהודים לא הורשו לשוב אליה עד שנת 1656.

יצוין, כי בנוסף לגזירות ולרדיפה, ניסו בכנסייה דאז להמיר את דתם של יהודי אנגליה בכפייה.

כעת כאמור מתכננת הכנסייה האנגליקנית להתנצל רשמית בפני הקהילה היהודית, בשנה הבאה - 800 שנים בדיוק לאחר שהועברו החוקים האנטישמיים שגרמו לגירושם של היהודים - כך מדווח ה'טלגרף' הבריטי.

למרות שהכנסייה של בריטניה טרם נוסדה בזמן שעברו אותם חוקים והאנגלים היו כפופים לכנסייה הקתולית, היא תיקח אחריות על המעשים שבוצעו בשמה של הנצרות.

רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, הגיב לדברים ואמר כי מדובר בצעד משמעותי, אך הוא אינו עונה על כל הציפיות, שכן אין בו התייחסות לניסיונות הנוצריים להמיר את דתם של היהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר