לראשונה מזה 17 שנה

תקדים של כהנא: אישה בראש מועצה דתית

השר לשירותי דת, תמך לראשונה אי פעם, במינוי אישה לתפקיד ראשות מועצה דתית. אחד מראשי הסיעות החרדיות ל'כיכר': ״נקמה של מתן כהנא על נפילת חוק הדיינות״ (בארץ)

(צילום: דוברות השר לשירותי דת)

הגב' חיה קליגר, בת 71 המתגוררת בשדה יעקב, נבחרה היום לעמוד בראש המועצה הדתית שדה יעקב בעמק יזרעאל. זאת אחרי 17 שנה שאישה לא מונתה לעמוד בראש מועצה דתית.

השר לשירותי דת מתן כהנא (ימינה), שתמך במועמדותה של קליגר, אמר: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות". הגב' קליגר היא האישה הראשונה שנבחרה איי פעם לתפקיד יו"ר מועצה דתית בתמיכת השר לשירותי דת.

אחד מראשי הסיעות החרדיות הגיב על המינוי ל'כיכר השבת': ״זו הנקמה של מתן כהנא על נפילת חוק הדיינות״.

הגב' חיה קליגר כיהנה משנת 2000 בתפקיד מזכירת המועצה הדתית אזורית שדה יעקב עמק יזרעאל וניהלה את המועצה הדתית. לקליגר ניסיון רב ועשיר בתחום הניהול.

עם כניסתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לתפקידו הוא החל בתהליך בחירת הרכבי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, השר כהנא אמר בכנס ראשי המועצות הדתיות שהתקיים בשבוע שעבר כי, "לא סוג הכיפה ולא ארץ המוצא של ההורים יהוו שיקול בבחירת אדם לתפקיד יו"ר המועצה הדתית". בכלי התקשורת פורסם בהרחבה כי במסגרת סמכותו של השר לא יאפשר השר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה "ייצוג נשים הולם". לדבריו, ישנה "חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות".

המהלך של השר כהנא נועד להגביר זאת במכתב שפרסם השר לשירותי דת מתן כהנא לרשויות המקומיות לפני כחודש כתב השר: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים בהרכבי מועצות דתיות ושילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות, הרשות המקומית מתבקשת לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים במסגרת ההרכב המוצע מטעמה בהתאם לקווים המנחים שנקבעו לעיל ובמידת האפשר להציע נשים בעלות כשירות לתפקיד ראש מועצה דתית אשר רואות עצמן כמועמדות פוטנציאליות לתפקיד ראשות המועצה הדתית".

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה צריכות להיות נשים. בפועל, עוד לפני פיזור המועצות הקבועות הייצוג של נשים היה נמוך יותר, ובתקופה שבה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח. בחירתה של הגב' קליגר לתפקיד הוא שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר