הישגי נתניהו

שר החוץ לפיד צפוי להגיע למרוקו בשבועות הקרובים

שר החוץ צפוי להיות השר הישראלי הראשון שמגיע לביקור רשמי ברבאט, שם יחנוך את הנציגות הישראלית • היום נפגש לפיד לראשונה עם הנשיא הנכנס, יצחק הרצוג (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר החוץ יאיר לפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר החוץ יאיר לפיד הושבע לתפקיד לפני כחודש וחצי, וכבר רשם היסטוריה בדמות הביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות, עם פתיחת השגרירויות באבו דאבי ובדובאי. בנוסף, לפיד השתתף בשבוע שעבר בכינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי, לאחר שנים רבות בהן שר החוץ של ישראל לא נכח במפגש, המתקיים בבריסל.

ע"פ דיווח בוואלה שפורסם היום (ראשון), לפיד מתכנן לרשום היסטוריה נוספת, עם הגעה לרבאט, בירת מרוקו, בתחילת חודש אוגוסט, כדי לחנוך את הנציגות הישראלית הרשמית במדינה, שחתמה עם ישראל על הסכמי נורמליזציה בימי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. ע"פ הדיווח, לפיד סיכם זאת עם שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, בשיחה שקיימו השניים ביום שישי.

על אף שבהסכם בין נתניהו למלך מרוקו מוחמד השישי דובר על נציגויות דיפלומטיות בלבד ולא שגרירויות רשמיות, מתקיים כל העת מו"מ בין משרד החוץ בירושלים למקבילו ברבאט על שדרוג ההסכמים וכינון שגרירויות. סייעה לכך טיסת מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, למרוקו, לפני כשבועיים.

מנכ"ל משרד החוץ בפגישתו עם שר החוץ של מרוקו (משרד החוץ)

על אף החגיגיות, יש לציין כי מועד הטיסה לא סופי ותלוי בהיקפי תחלואת הקורונה בישראל ובמרוקו. מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, כי "זה לא הזמן לנסיעות לא חיוניות", על אף שקידום הסכמים אסטרטגיים חיוניים כמובן למדינה ולביטחונה.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום לראשונה עם שר החוץ יאיר לפיד. בפגישתם דנו השניים על האתגרים המדיניים ועל קידום וחיזוק היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל.

הנשיא ושר החוץ בפגישתם היום, בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

שר החוץ עדכן את הנשיא על ביקורו באיחוד האירופי ועל ההתפתחויות ביחסים עם מדינות המפרץ ומרוקו. הנשיא הדגיש כי הוא עומד לרשות ממשלת ישראל לקידום יחסי החוץ של המדינה וישמח לסייע ככל שיידרש.

השניים סיכמו על קשר שוטף ושיתוף פעולה הדוק בין בית הנשיא ומשרד החוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר