סוף לסתימת הפיות?

אחרי חודשיים: הוואטסאפ שוחרר לגופשטיין

פעילי ימין, בהם בנצי גופשטיין, קיבלו היום את החשבונות שלהם ברשתות החברתיות בחזרה, אחרי שנחסמו; הוואטסאפ של אילה בן גביר עדיין מושבת. מאבק משפטי מתנהל (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כמעט חודשיים אחרי שנחסמו בצעד חריג ומלווה בביקורת בידי וואטספ ופייסבוק, הוחזר היום (שלישי) לעומד בראש ארגון 'להבה' בנצי גופשטיין ומספר פעילי ימין נוספים החשבונות ברשתות החברתיות. חשבון הוואטסאפ של אילה בן גביר, רעייתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) עדיין מושבת.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לשחרור החסימה, ואמר: "אנחנו שמחים שבעקבות ההפגנה שמפלגת עוצמה יהודית יזמה והמחאה שקיימנו מול משרדי פייסבוק חל שינוי מסוים לטובה, אבל אנו ממשיכים בהליכים ובמאבק המשפטי שמנהל עו"ד גיא אופיר מול פייסבוק, עד שכל חשבונות הווטסאפ יוחזרו למשתמשים שנחסמו, רק בגלל שהם מזוהים עם הימין".

כזכור, לפני כחודשיים תבעה בן גביר את חברות פייסבוק וואטסאפ על סכום של חצי מיליון שקלים, לאחר שחשבונה הפרטי נחסם. עורכי דינה תקפו את טענת פייסבוק כי הינה ישות נפרדת מווטסאפ ופירטו: "כל ההפרדה בין הנתבעות הינה מלאכותית בלבד, ובפועל מי שמנהלת, שולטת, מתווה מדיניות ומקבלת החלטות בכל המתרחש בווטסאפ - הינה פייסבוק. בפועל, מי שמגייס עובדים לווצאפ הינה פייסבוק, והעובדים נדרשים לחתום על הסכמי סודיות גם עם 2 החברות, למרות שעל הנייר אינם מועסקים על ידה". בנוסף ציינו בתביעה כי כתובת החברות פייסבוק ווטסאפ רשומה באותה הכתובת".

בכתב התביעה נטען: "שירות הוואטספ הינו שירות תקשורת חיוני ומהותי לאזרחי ישראל. יתר על כן, השירות כולל גם אחסנה ומהווה למעשה "כספת דיגטלית" עבור משתמשיו - חברת פייסבוק הינה מספקת שירות הוואצאפ, והינה גוף האחסון של הכספת הדיגטלית".

עורכי הדין ציינו כי הנחסמים, לא קיבלו הודעה טרם החסימה, או הסבר לסיבה בגללה נחסמו בתביעה צוינה הסיבה לחסימתה של בן גביר: "החסימה אינה אלא ניסיון להשתיק את התובעת, וניסיון עקיף להטיל מורא ולחץ פסול על בעלה של התובעת, ח"כ איתמר בן גביר".

ביחס לתובעת, גב' אילה בן גביר, ציינו עורכי הדין: "הפגיעה הלא ממונית קשה אף יותר לנוכח העובדה שנחסמה בפניה האפשרות לגשת לשיחות וואטסאפ שנשמרו אצלה עם אחותה המנוחה, שהלכה לעולמה בדמי ימיה, ושיחות אלו בעלות ערך סנטימנטלי".

בסיום המכתב דרשו עורכי הדין להסיר את חסימת הוואטסאפ מהתובעת לאלתר ולנמק מה הסיבה לחסימת החשבון ולהשיב את החשבון לאלתר.

אילה בן גביר מסרה: "לא ייתכן שבמדינת ישראל יפגעו באזרחים בצורה דורסנית ללא פיקוח ויגרמו לנו נזק ועוגמת נפש מבלי לתת את הדין".

עו"ד גיא אופיר ורועי בן דוד מסרו: "וואטסאפ הוא שירות תקשורת חיוני שהציבור בישראל תלוי בו, הן למטרות חברתיות, הן פרנסה, והן לצורך ביטוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר