וקוי ה' יחליפו כח

איך חברי הכנסת החרדים חווים את בין הזמנים תשפ"א?

למה גפני מרגיש את החופש דווקא אחרי תפילת שחרית • מי מתכוון להשלים את הלימוד שפספס בפיליבסטרים • ולמה מלכיאלי מתרגש לקראת זמן אלול • משחקי כסאות בפינה מיוחדת (פוליטי, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בחורי ישיבה מבלים בבין הזמנים. מה עם הנציגים החרדים? (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הכנסת חוותה שבוע רגוע, אחרי חודש מלא בלילות לבנים, פיליבסטרים ודרמות של הרגע האחרון. הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להבנות שלא תעלנה הצעות שנויות במחלוקת ולכן מספר חברי הכנסת הנוכחים היה נמוך יחסית.

כדי לכבד את ימי בין הזמנים, ואת המשפט השגור בפי כל בחור ישיבה "וקוי ה' יחליפו כח", ביקשנו מחברי הכנסת החרדים לתת דוגמה ולספר כיצד ינהגו בשבועיים וחצי הקרובים.

דרעי, גפני וליצמן. מה הח"כים החרדים יעשו בבין הזמנים? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מכיוון שהכנסת תצא לפגרה בדיוק ביום שהישיבות תפתחנה את זמן אלול, כלל חברי הכנסת השיבו שלא ייצאו לחופש ועבודתם במשכן הכנסת תימשך כרגיל כפי שיצטרכו באופוזיציה, כולל לילות לבנים נוספים, אבל בכל זאת, מכיוון שבני משפחותיהם בבית, היחס יהיה אחר.

יושב ראש יהדות התורה משה גפני סיפר ל'כיכר השבת' שתחושת בין הזמנים שלו מגיעה עם סיום תפילת שחרית בבית הכנסת הסמוך לביתו. בחורי ישיבות ואברכים עומדים לשוחח איתו ומעכבים אותו עם שאלות כמו מתי ממשלת בנט-לפיד תיפול. בנוסף, במשך היום מגיעים הנכדים לבקר אותו בביתו.

יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן אמר שיפנה לעצמו זמן איכות למשפחה המורחבת, כולל לנכדיו ולניניו, אבל ימשיך להתנהל כרגיל, כולל קבלת קהל.

חבר הכנסת יעקב מרגי סיפר שגם בזמנו הפנוי ישאר בביתו, וינסה להשלים את הלימוד שפספס.

דברי יעקב מרגי ל'כיכר השבת' (ללא קרדיט)

נציג בעלזא ישראל אייכלר טוען שלא יהיה לו זמן פנוי כלל, והוא ימשיך בטיפול בפניות הציבור החרדי עשרים וארבע שעות ביממה.

חבר הכנסת אוריאל בוסו התייחס למשפחתו, שבקושי רואה את אבא, אבל מבינה למה.

דברי אוריאל בוסו ל'כיכר השבת' (ללא קרדיט)

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס סיפר על התרגשותו מכך שבנו הגדול יתחיל באלול ללמוד בישיבה קטנה. "בסוף זו ההמשכיות שלנו כעם", ציין.

אז זהו, אלו התגובות שקיבלנו. אם נתקלתם באחד מחברי הכנסת באיזה בית מלון, במסלול מפרך או סתם באמצע עזרה לציבור, שלחו אלינו. בינתיים, צאו גם אתם ליהנות בבין הזמנים - רק שמרו על עצמכם, כי מחכים לכם בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר