מתקפה חריפה

ח"כ משה ארבל: "מוסלמים יוכלו להעניק כשרות"

הניסיון לסגור את כשרות הרבנות הראשית; המתקפה החריפה על ח"כ גלעד קריב והרב דוד סתיו והסכנות הכלכליות בממשלה • ח"כ משה ארבל בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

ח"כ משה ארבל התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' ויצא במתקפה חריפה נגד הממשלה בראשות נפתלי בנט והרפורמות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, רפורמות שלדבריו אפילו יוסי ביילין לא העז לבצע. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"זה תהליך מסוכן למדינת ישראל - ראשית, הוא מפריט את כל שירותי הכשרות ומעביר אותם לחברות בע"מ, למתן כשרות גם אם הם בד"צים הם חברות בע"מ. מחר בבוקר, יום לאחר החקיקה יגיע בג"ץ ויחייב את גורמי הרגולציה במקרה הזה הרבנות הראשית גם לתת כשרות לארגונים רפורמים וקונסרבטיביים שירצו לעמוד כביכול בסטנדרטים של הרבנות ואף אחד לא יוכל למנוע מהם...

ח"כ משה ארבל בריאיון לישי כהן

"גם מארגונים מוסלמיים לתת כשרות כי בסופו של דבר חוק יסוד שנחקקו בשנות ה-90 יש להם סעיף שנקרא 'שמירת דינים', כל החוקים שנחקקו לפני לרבות חוק איסור הונאת הכשרות שנחקק בשנות השמונים זוכה להגנה משפטית".

ח"כ ארבל הוסיף כי: "מה שהוא מבקש עכשיו לעשות זה לרסק את החוקים האלו, ויצטרכו לעמוד בכללי חוק כבוד האדם וחירותו, וכללי חופש העיסוק, ולהביא לכאן לרמיסה מוחלטת של כל מושג הכשרות במדינת ישראל".

לדבריו: "ב-2013 כשהתמודד הרב סתיו לרב ראשי לישראל, ומרן הרב עובדיה זכר צדיק וקדוש לברכה דיבר עליו והתבטא עליו התבטאות קשה מאוד, כשאני שמעתי את זה בהתחלה התכווצתי בתוך תוכי, והיום אנחנו רואים שחכם עדיף מנביא. מי עמד להגנתו של אותו רב דוד סתיו - יזהר הס מהתנועה המסורתית והקונסרבטיבית, וגלעד קריב.

"ודאי שהם ימחאו לו כפיים אין ספק שהאירוע הזה הוא אירוע רב מערכתי שהשותף הקואליציוני הבכיר גלעד קריב, בנט מתן כהנא הם מכרו כאן את מדינת ישראל לרפורמים מכירת חיסול, והראשונים להיפגע מזה זה הציבור המסורתי".

"אז מה קרה כאן?", תקף ח"כ ארבל: "הרב סתיו לא הצליח להיבחר לרב ראשי לישראל החליט, אני לא רב ראשי לישראל - אין רבנות. זה מטורף. גם בדמוקרטיה, כשאתה מפסיד אתה צריך לקבל את הכללים. כשהגיעה העת הוא אמר טוב - אני לא רב ראשי לישראל, אני שורף את המועדון. איזה מין דבר זה. זאת התנהלות מופקרת..".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר