סערת החיסונים בבתי"ס

ששרת החינוך תתנגד: הצעד התקדימי של ראש העיר בת ים

סאגת החיסונים בבתי הספר חוצה את הממשלה, בשל התנגדות שרת החינוך ביטון למהלך. חרף זאת בבת ים ראש העיר הודיע: להיערך למתן חיסונים עם פתיחת השנה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ביטון. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת החיסונים בבתי הספר: צביקה ברוט, ראש העיר בת ים, הנחה היום (חמישי) את מינהל החינוך בעירו, להיערך למתן חיסונים בבתי הספר התיכוניים. זאת מתוך מטרה להגדיל את כמות המחוסנים בעיר. בכך עוקף למעשה את שרת החינוך, שהודיעה כי מתנגדת למתן חיסונים בבתי הספר.

מדובר בצעד ראשון של ראש עיר ישראלי, שיופעל - כך לפי הדיווחים - עם פתיחת שנת הלימודים בראשון לספטמבר. בכך הופכת בת ים לעיר הראשונה בישראל שמודיעה כי תאפשר חיסון לבני נוער. יש לציין, כי לכל אורך תקופת הקורונה בבת ים פעלו באופן עצמאי, ולא המתינו להוראות הממשלה.

ראש העיר הדגיש כי הצעד יתבצע תוך תיאום עם ועד ההורים. ראש העיר הודיע כי במקומות שבהן רוב ההורים יתנגדו למתן החיסונים בבתי הספר - אל יבוצעו במתחם ייעודי.

"חיסונים שונים ניתנים בבתי הספר על בסיס שגרתי, ואין סיבה לחרוג מכך גם בנושא הקורונה", אמר ראש העיר בת ים. "עם זאת אנחנו רגישים לדעות השונות ולא נעשה שום דבר בכפייה. אבל בשורה התחתונה, השיקול המרכזי שמנחה אותי הוא בריאות התושבים שלי. השמירה על החיים היא בראש סדר העדיפויות העירוני שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות הכל ולא נוותר על שום צעד שיעזור לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר שלנו".

כזכור, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מובילה קו ברור של התנגדות לחיסונים בבתי הספר וגורמת לסערה. לפי הדיווח אתמול בחדשות 12, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם שרת החינוך ונזף בה על הצורה שבה התייחסה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות. בשיחה אמר בנט לשאשא-ביטון "די להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע". מנגד, השיבה שרת החינוך לבנט "עם כל הכבוד, יש לי דעה משלי".

בתגובה לדיווח אמרה ביטון כי "בדיוני הקבינט יש הרבה מאוד שרים שנמצאים בעמדתי. אין לי חצי טענה נגד משרד הבריאות, אני חלוקה על הדרך של אלרעי-פרייס. אין קשר בין מה שהתקיים בדיוני הקבינט לבין מה שפורסם".

השיחה המתוחה באה אחרי שמוקדם יותר ספגה השרה מתקפה חריפה בידי שרים בממשלה. זאת ברקע המתווה לחזרה לשנת הלימודים בצל תחלואת הקורונה המזנקת. השרים מאשימים את ביטון כי היא "מכחישת קורונה" ולא מוכנה לקבל את תכתיבי משרד הבריאות.

לפי הדיווח אחד השרים התבטא ואמר כי "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה". עוד ביטויים חריפים שנשמעו כנגדה: "היא התאהבה בפוזיציית המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה".

ביטויים נוספים שנאמרו כנגד השרה: "שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת, כבר מעורר גיחוך"; "במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר