הגל הרביעי

ראש הממשלה: "הסגרים הביאו לאובדן של 200 מיליארד שקל"

בהצהרה שנשא, תקף נפתלי בנט את התנהלות הממשלה הקודמת, והכריז: "המטרה שלי - בלי סגרים". הוא הודיע על תחילת מתן חיסון שלישי, ולסיום החל לדבר באנגלית (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר היום הצהרה לתקשורת. זאת בשעה שסקר שהתפרסם בחדשות 12 הציג כי רוב הציבור בישראל כלל לא שבע רצון מהתנהלות ממשלתו בנושא הקורונה.

בנט תקף את תפקוד הממשלה הקודמת בנושא התפשטות הנגיף, זאת על אף שבשלהי כהונתה ירדה התחלואה לרמה כמעט אפסית. הוא הודיע על הוראתו על התחלת מתן חיסון שלישי לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים מהחיסון האחרון שלהם.

בראשית דבריו תקף בנט שוב את מדיניות הסגרים של הממשלה הקודמת. "לו אחזנו במדיניות הקודמת", אמר בנט, "כבר בשלב המוקדם הזה, היו מוטלים כאן סגרים ומגבלות המשתקות את כל פעילויות החיים. אבל המדיניות שלנו שונה וברורה - שמירה על החיים לצד שגרת החיים".

בנט הוסיף: "המטרה שלי היא לקיים כאן את העסקים, החינוך והתרבות, לצד הקורונה, ולהימנע מסגרים ככל האפשר. הסגרים הביאו עד היום לאובדן של 200 מיליארד שקלים. תבינו, בסכום הזה אפשר היה לבנות למשל 100 בתי חולים, או להעניק חינוך חינם מגיל לידה ועד תואר ראשון לכלל ילדי ישראל לצמיתות. הממשלה בראשותי עושה הכל כדי שמצב זה לא יחזור". דברי בנט.

הוא מנה את הצלחות הממשלה במאבק עד עכשיו: "הממשלה מבצעת עשרות פעולות במקביל: הפעלנו את פרויקט "מגן אבות" להגנה על 120,000 הקשישים והפגיעים ביותר בישראל. בנתב"ג - הבאנו ל-100% בדיקות לנוחתים.

"אישרנו, לראשונה, מכירת בדיקות קורונה עצמיות, ותוכלו למצוא אותם כבר היום על המדפים ברשתות הפארמה. יחד עם משרד הביטחון, משרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד הפנים והשלטון המקומי אנחנו יוצאים משבוע הבא במבצע "חוסן לאזרח" להמרצת ההתחסנות בישראל".

בהמשך הבהיר בנט כי בכדי להימנע מהמגבלות יש להישמע לכל ההנחיות. "צריך להבין שיש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגפה. חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית ולשמור האחד על השני. לכו להתחסן".

הוא הודיע על פרויקט החיסונים החדש: "אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון השלישי. שיינתן בשלב זה לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני. ימים בודדים לאחר קבלת המנה השלישית היא נכנסת לפעולה ומספקת הגנה. אני קורא למבוגרים שהתחסנו במנה השנייה - לכו להתחסן במנה השלישית. הם יגנו עליכם מתחלואה קשה וממוות.

"התקשרו עכשיו להורים שלכם, לסבא וסבתא שלכם ותדאגו שיקבלו את החיסון המשלים, החיסון השלישי. גם אני אלך לחסן את האדם היקר לי מכל, אימא שלי". הפציר.

ראש הממשלה סיפר כי האדם הראשון בישראל שיתחסן בחיסון השלישי יהיה נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג שיתחסן כבר מחר. על פי דיווח של טל שליו, ראש האופוזיציה נתניהו צפוי להתחסן מספר שעות אחריו.

לסיום, החל ראש הממשלה לדבר באנגלית כשהוא ככל הנראה פונה אל שאר תושבי מדינות העולם ומבקש להבהיר את עמדתו בנוגע לחיסון השלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר