"ימים אפלים"

בשבת: צלבי קרס ודברי תועבה על בית כנסת בבני ברק

מתפללי בית הכנסת 'ישראל הצעיר' ברחוב הרב קוק בבני ברק, נחרדו הבוקר לגלות כשהגיעו לתפילת שחרית צלבי קרס מרוססים על דלתות בית הכנסת, ומספר פריטים מבזים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: ליכוד בני ברק)

צלבי קרס רוססו בליל שבת על מבנה בית כנסת "ישראל הצעיר" בעיר בני ברק. מתפללי בית הכנסת, אשר נמצא ברחוב הרב קוק, הגיעו הבוקר (שבת) לתפילת שחרית ונחרדו לגלות את צלבי הקרס מרוססים על דלתות בית הכנסת.

בנוסף, הושלכו בכניסה לבית הכנסת תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים מבזים נוספים. המשטרה פתחה בחקירה, וחוקרי המשטרה אספו הערב ממצאים בזירה, פורנזיים ותיעודיים.

קהילת "ישראל הצעיר" בבני ברק היא קהילה ותיקה המרכיבה דתיים לאומיים וחרדים כאחד, ובראשה עומד סא"ל במילואים הרב אשר לנדא.

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, הגיב: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע! ריסוס של צלבי קרס על בית כנסת הציוני בעיר מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע יתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לתקרית הקשה, וקרא למצוא את מבצעי המעשה. "‏קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את מי שצייר צלבי קרס בבתי כנסת בבני ברק", כתב לפיד. "עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הגיב הערב על הריסוס בבני ברק: "ההשתוללות הבריונית וריסוס צלבי הקרס בבית כנסת השבת בבני ברק הוא פרי ביאושים של הסתה מתמשכת ונטולת רסן נגד כל דבר שריח של יהדות וחרדים נודף ממנו. מקווה שאצליח להעביר בהקדם את תיקון חוק הגזענות כדי שהמסיתים יבואו על עונשם ותיווצר הרתעה אפקטיבית".

(ליכוד בני ברק)
(ליכוד בני ברק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר