אנטישמיות

קבר בתו של רבי נחמן - חולל על ידי אנטישמים

קברה של שרה ע"ה בעיר קרמנצ'וג שבאוקראינה התגלה על ידי חסידים כשהוא הרוס, ולצידו הונחו שיירי גופת חזיר; בחסידות מצפים לפתרון: "לא הפוגרום הראשון בקבר" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ממראות החילול (צילום: נתן הרץ)

אנטישמיות באוקראינה: קברה שלש רה ע"ה, בתו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע - חולל באופן מחפיר.

מהעיר קרמנצ'וג שבאוקראינה הגיע בימים האחרונים תיעוד מביש, בו נראה קברה של מרת שרה ע"ה - בתו של רבי נחמן - כשהמבנה הרוס, ולצידו הונחו שיירי גופות חזירים - בעיקר שלדים של ראשי חזיר.

שרה ע"ה נטמנה לפני 186 שנים בבית העלמין בעיר קרמנצ'וג במחוז פולטובה, שבמרכז אוקראינה. באותו בית עלמין נקברו גם בני משפחה אחרים כגון בעלה ר' יצחק אייזיק, אחותה מרת חיה ע"ה ובעלה רבי אהרן, מחותנו של רבי נחמן - רבי לייב מדאבראוונא - ותלמידיו הקדושים של רבי נחמן, רבי חייקל ורבי שמואל ב”ר אבא.

כשהתגלו המראות שלשום (שני) לתדהמת חסידי ברסלב שביקרו במקום, הוחלט להגיש תלונה במשטרת אוקראינה על מעשי הוונדליזם האנטישמיים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר העסקן הברסלבי הרב אברהם חזין, כי "בעקבות המקרה המזעזע, שוחחתי עם בכיר ב'איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה', שמנוהל על ידי שליח חב"ד בעיר דנייפר. הוא הזדעזע מהמראות הקשים, ומיד החל לטפל בנושא מול גורמי המשטרה המקומיים. מנסיון העבר, כל מקרה כזה מטופל על ידם באופן מיידי ובהצלחה".

למרבה הצער אכן ישנו נסיון עבר, שכן המקום עד למעשי שנאה אנטישמיים רבים.

"זה לא הפוגרום הראשון שבו אנטישמים פוגעים בקברה של שרה ע"ה", מסר חזין. לדבריו, "אני מאמין שבעקבות הפנייה לארגון, הפעם יימצא פתרון והפורעים יועמדו לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר