מנכ"ל משרד הבריאות

העליה בתחלואה: 'לא בטוח ששנת הלימודים תפתח כרגיל'

במהלך השבוע האחרון מתו 61 איש שנדבקו בקורונה והחלה עלייה במספר החולים הקשים, בעקבות כך נשקלים - הידוק ההגבלות וכן דחיית פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר ומוסדות החינוך (חדשות)

פרופ' אש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

העלייה המדאיגה בתחלואה נמשכת כל העת ובמשרד הבריאות ובממשלה כבר חושבים על הגבלות נוספות - למנוע את המשך התפשטות התחלואה.

רק אתמול הגלו מעל ל-3,800 מאומתים חדשים ונרשמה עלייה במספר החולים הקשים, בריאיון שהעניק הבוקר (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לרדיו ללא הפסקה, הוא הבהיר כי כלל לא בטוח ששנת הלימודים תפתח כסדרה.

"מכיוון שיש רק 9 ימי לימוד במהלך החגים זה יהיה יתרון, נוכל להכניס תהליכים חדשים כמו בדיקות ומגן חינוך, דווקא שיש מספר ימים מועט זה יתרון בכך שנכניס את התהליכים, נבחן אותם ונהיה מוכנים טוב יותר לאחר החגים. אחרי החגים אנחנו רוצים שמערכת החינוך תיפתח באופן מלא, פרונטלי וצריך להיות ערוכים לזה".

אש, גם התייחס לסוגיה של סגר בחגים כפי שהרבה חזו מראש ואמר: "כל זמן שמספרי התחלואה עולים בקצב כה גבוה, אני לא יכול להגיד את זה. אנחנו מסתכלים על זה בדאגה. אני מאוד רוצה לראות את קצב ההדבקות יורד, שנרד ממקדם הדבקה שמעל 1.3 - אנחנו תקופה ארוכה עם הרבה מאוד הדבקות כך שזה מדאיג אותי מאוד".

"אנחנו מאוד לא רוצים להגיע לסגר, אבל זהו כלי שבמצבים מסוימים נצטרך להשתמש בו גם בחוסר רצון, בינתיים אנו מנסים למנוע את הסגר באמצעות שכנוע להתחסן וההגבלות של התו הירוק, שהיום נכנסו לתוקפן, במקביל אנו דואגים שלא יווצר עומס על מערכת הבריאות ובתי חולים לא ייקרסו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר