המחלוקת בסאדיגורה

הוועד לחסידים: "נעמוד כחומה בצורה מול הבוזזים"

שנה לאחר הסתלקותו של האדמו"ר העטרת ישראל זצ"ל מסאדיגורה, החליטו בוועד העליון של חסידי סאדיגורה לנקוט בצעדים שלא ננקטו עד היום "לעמוד כחומה בצורה" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית הכנסת סאדיגורה בירושלים (צילום: מסך, מתוך גוגל מפות)

משחלפה שנה להסתלקות האדמו"ר העטרת ישראל זצ"ל מסאדיגורה, החליטו בוועד העליון של חסידי סאדיגורה לנקוט בשורת צעדים שלא ננקטו עד היום, ולדבריהם "לעמוד כחומה בצורה ולמלא אחר הוראות הצוואה שנכתבה ע"י הרבי זצ"ל", זאת בעקבות מה שהם מכנים "התגברות ההצקות מצד בוזי צוואת הרבי זצ"ל".

לדברי אנשי הוועד, ההחלטה התקבלה לאחר שורת מקרים שאירעו לאורך שנת האבל, כשאך לאחרונה נגנב כסאו של הרבי הקודם העטרת ישראל זצ"ל מחדרו שבביהמ"ד,בערב יום ה'יארצייט' הראשון להסתלקותו, וכן העלמת פריטים יקרי ערך מעזבון ירושת האדמו"ר זצ"ל ומעזבון אדמור"י רוז'ין לדורותיהם.

ל'כיכר השבת' נודע כי אנשי החסידות מתכוונים לפעול גם בשטח בכל האמצעים ההלכתיים והחוקיים בכל מה שקשור לכלל נכסי סאדיגורה ברחבי הארץ והעולם, כולל הבעלויות וענייני הניהול של אותם נכסים השייכים לחסידות, צעד שאותו הם נמנעו לעשות בשנה האחרונה.

במכתב מיוחד שנשלח אמש (ראשון) לכלל חסידי סאדיגורה כותבים חברי הוועד כי "זה שנה תמימה, מאז עלותו בסערה השמימה של אבינו רועינו כבוד קדושת מרן אדמו"ר הקוה"ט בעל עטרת ישראל זיע"א, קהל אנ"ש הנאמנים לחצרות בית ה' ולצוואתו הברורה והקדושה של רבינו זיע"א - עוברים מסכת קשה של הטרדות ורדיפות, הצקות והשמצות, וכל זאת אך ורק עקב נאמנותנו וציותנו המוחלט לרצון קדשו של רבינו זי"ע כנדרש מיראי ה' ההולכים בדרכה של תורה".

עוד כותבים חברי הועד: "התאזרנו בסבלנות אין קץ במשך כל שנת האבל כשאנו חושקים שפתיים בראותנו כבלע את הקודש, מתוך תקוה ותפילה כי יערה ה' רוח ממרום על בני המשפחה, וכי יפסיקו את ההצקות והדרת רגלינו ורגלי כבו"ק אדמו"ר שליט"א מהמקום הקדוש הזה, אולם נתבדו כל תקוותינו. אותם גורמים, ברשעות אין קץ, באטימות ובהתעללות לשמה, המשיכו במעשיהם הרעים נגד עדת החסידים ונגד כבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א ברדיפה אישית מתמשכת באופן נורא שתסמרנה שערות ראש מלפרט זאת עלי כתב".

כמו כן החליטו בסאדיגורה לפעול חוקית נגד העלמת נכסי הירושה. "ימוצה הדין במלוא החומרה מול בוזזי העזבונות, ונבצע את כל הנדרש לשמור על כל דברי הצוואה במלואם תוך שמירה מעולה על כבוד הרבנית שתחי' ללא כל פגיעה ח"ו בכל שטחי הדירה הפרטיים כמקדמת דנא, וזאת לצד שמירה על נכסי חסידות סאדיגורה לבל יהיו למרמס לאינשי דלא מעלי, ללא יוצא מהכלל", כותבים חברי הוועד.

יצויין כי חברי הוועד בסאדיגורה כבר הגישו אמש תלונה רשמית במשטרת ישראל, אודות היעלמותם של החפצים יקרי הערך והעזבונות לאורך החודשים האחרונים, וכן על מקרי תקיפה שאירעו בימים האחרונים בהם הותקפו החסידים באלימות על ידי גורמים שונים שניסו לפרוץ לחדר האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר