"על סף קטסטרופה"

התאפק: שר הבריאות לשעבר בביקורת פומבית נוקבת על התנהלות הממשלה

לראשונה מאז שסיים את תפקידו, שר הבריאות לשעבר מבקר פומבית בחריפות את התנהלות הממשלה בקורונה. "מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים" (פוליטי)

אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי חודשים שבמהלכם, לדבריו, נמנע מלהביע ביקורת כנגד התנהלות הממשלה בנושא הקורונה, שר הבריאות לשעבר, חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) תקף היום (רביעי) את ממשלת בנט-לפיד ומחדליה.

"העברנו מדינה עם אפס תחלואה, ואנחנו על סף קטסטרופה", כתב אדלשטיין בציוץ בטוויטר. "התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה על פי המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה".

הוא הוסיף, כשמתייחס לביקורת הנוקבת על ד"ר פרייס ונוספים: "כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם, כאילו הם הבעיה ולא הפתרון".

אדלשטיין גם התייחס לדבריה של איילת שקד אתמול בחדשות 13, שעוררו סערה, וטען כי "מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים. חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע".

אדלשטיין בימיו כשר בריאות

עוד צייץ שר הבריאות לשעבר: "האוכלוסייה שהכי זקוקה להגנה, סובלת מחוסר בתקציב ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים. ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות. חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר